بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

راه‌اندازی سیستم جی. پی. اس برای ترانزیت خارجی در بوشهر

راه‌اندازی سیستم جی. پی. اس برای ترانزیت خارجی در بوشهر

تین نیوز | مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: سیستم جی.پی.اس در منطقه ویژه اقتصادی یک بوشهر به‌صورت آفلاین برای ترانزیت خارجی راه‌اندازی کرده‌ایم.

 
احمد پورحیدر اظهار کرد: در زمینه موضوع واردات کامپیوتر و خودرو از گمرک کنگان پیگیری‌هایی صورت گرفته و تاکنون موفق به کسب مجوز ورود خودرو از گمرک کنگان شده‌ایم و برای کسب مجوز وارد کردن کامپیوتر نیز اقداماتی درحال انجام است.
 
وی افزود: با هدف شروع کار واردات خودرو در گمرک کنگان بخش خصوصی دنبال اخذ مجوز شماره‌گیری در خود شهر کنگان است و تبرکی فرماندار کنگان نیز درحال پیگیری روند موضوع هستند.
 
مدیرکل گمرکات استان بوشهر ابراز داشت: سامانه اظهار از راه دور در صادرات و واردات و همچنین ترانزیت در گمرکات منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر، دیلم، گناوه، گمرک منطقه ویژه اداره کل انرژی پارس از دو هفته پیش راه‌اندازی شده است.
 
پورحیدر بیان کرد: سیستم جی.پی.اس در منطقه ویژه اقتصادی یک به‌صورت آفلاین برای ترانزیت خارجی راه‌اندازی کرده‌ایم.
 
مدیرکل نظارت گمرکات استان بوشهر بیان کرد: سامانه مانیفست الکترونیک از یک ماه قبل برقرار شده و با این سامانه فایل اطلاعاتی کشتی‎های کانتینری از مبدا به گمرک بوشهر ارسال می‎شود.
 
مدیرکل گمرکات استان بوشهر افزایش بهره‌وری را از مزیت‎های اصلی سیستم مانیفست الکترونیک دانست و گفت: مانیفست الکترونیکی برای پوشش دادن مراحل ورود کالا به گمرک و امکان انطباق اطلاعات مندرج در مانیفست و بارنامه با اظهارنامه و جلوگیری از تهیه اظهارنامه‌های سرگردان استفاده می‌شود.
 
این مسئول افزود: از دیگر کاربردهای سیستم مانیفست الکترونیکی این است که با شروع حرکت کشتی حامل کالا از مبدا و تا از قبل از رسیدن کشتی به مقصد اطلاعات و مشخصات کامل کالاهای ارسال شده به گمرک بوشهر اعلام می‎شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که عملکرد شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی را چگونه ارزیابی میکنید، بیان داشت: در بعضی از موارد به نتایج دلخواه رسیده‌ایم و انتظار می‎رود با ادامه روند تعامل مناسب بین استانداری و سایر دستگاه‎ها به موفقیت بیشتری نیز دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.