بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

◄ پایانه مرزی پرویز خان و بندر شهید رجایی؛ رکوردار ترانزیت ورودی کشور

برساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بیشترین میزان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویز خان و بندر شهید رجایی به ترتیب با ۲.۲ و ۲ میلیون تن گزارش شده است.

پایانه مرزی پرویز خان و بندر شهید رجایی؛  رکوردار ترانزیت ورودی کشور
تین نیوز |

بیشترین میزان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویز خان و بندر شهید رجایی به ترتیب با ۲.۲ و ۲ میلیون تن گزارش شده است.

به گزارش تین نیوز، گزارش معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که میزان ترانزیت بار توسط بخش جاده ای در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۷.۸ میلیون تن رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴.۵ میلیون تن) افزایش ۷۳ درصدی را نشان می دهد. بررسی روند ده ساله ترانزیت نیز حاکی از آن است که بیشترین میزان ترانزیت در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با ۴.۵ میلیون تن ثبت شده بود، که با افزایش ۷۳ درصدی در سال جاری، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

بیشترین میزان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویز خان و بندر شهید رجایی به ترتیب با ۲.۲ و ۲ میلیون تن گزارش شده است. در مقابل، کمترین میزان ترانزیت مربوط به منطقه آزاد کیش و پایانه مرزی مهران به ترتیب با ۶ و ۷ تن است. این افزایش قابل توجه در ترانزیت جاده ای می تواند نشان دهنده بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش فعالیت های تجاری در بخش حمل و نقل جاده ای باشد.

در بخش حمل بار با بارنامه، میزان بار جابه جا شده در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۲۳۷ میلیون تن رسیده است. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۳۰ میلیون تن بود، ۳ درصد افزایش داشته است. بررسی روند ده ساله حمل بار نشان می دهد که بیشترین میزان حمل بار در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با ۲۳۰ میلیون تن ثبت شده بود، که با وجود افزایش ۳ درصدی در سال جاری، همچنان نسبت به سال گذشته روندی صعودی در جریان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.