بازدید سایت : ۳۶۸۲۷

استعفای داوطلبانه راهکار فرار از استیضاح زاکانی

رانده شدن از بهشت نزدیک تر از رگ گردن به آقای شهردار

استعفای داوطلبانه راهکار فرار از استیضاح زاکانی
تین نیوز

یک عضو شورای شهر تهران از ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت شهری تهران خبر می دهد و تاکید می کند ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر تهران به دنبال رایزنی غیرمستقیم با علیرضا زاکانی هستند که خودش داوطلبانه استعفا دهد تا کار به استیضاح نکشد. او پیشنهاد می دهد که زاکانی خودش از سمتش کنار ه گیری کند و می گوید این کار منطقی تر، بهتر و کم هزینه تر خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، راندن علیرضا زاکانی از ساختمان بهشت خیلی سریع تر از آنچه انتظار بود، پیش می رود. از روزی که خبر کارزار کناره گیری زاکانی از شهرداری تهران بین پایتخت نشینان فراگیر شد تا امروز کمتر از سه هفته می گذرد اما حالا تقریباً نیمی از اعضای شورای شهر تهران هم به صورت جدی دنبال برکناری او هستند و احتمال استیضاح او جدی شده است.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران به ترابران گفت: «ما به کارزار بخشی از جامعه تهران که خواستار برکناری آقای زاکانی هستند و امضا جمع کرده اند، احترام می گذاریم و به عنوان خواسته بخشی از مردم تهران برای این امضاها احترام قائلیم ولی طبیعی است وظیفه خود را در قبال شهردار باید برابر قانون و مقررات انجام دهیم.»

امانی توضیح داد: «طبیعی است که مردم و نظر و خواسته آنان مدنظر ماست اما نخستین چیزی که به آن پایبند هستیم قانون است؛ یعنی هم توجه به خواسته بخشی از شهروندان و هم اجرای قانون. البته آنچه ما را به عنوان اعضای شورای شهر مجبور به پیگیری برکناری شهردار تهران می کند اجرای قانون است.»

مقدمات تغییر اساسی را در مدیریت شهری تهران فراهم می کنیم

وی با توضیح شرایط برکناری علیرضا زاکانی از سمت شهرداری تهران گفت: «قانون برای برکناری شهردار شرایطی را گذاشته است. به اعتقاد ما بخشی از اعضای شورای شهر تهران این شرایط الان فراهم است بنابراین ما تلاش می کنیم که مقدمات یک تغییر اساسی را در مدیریت شهری فراهم کنیم.»

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا جمع آوری امضا برای طرح استیضاح علیرضا زاکانی آغاز شده است گفت: «ما راه های مختلفی را برای برکناری شهرداری تهران تعقیب می کنیم. ما دوست نداشتیم  و نداریم کار به استیضاح بکشد بنابراین سعی می کنیم از راه های دیگری این اتفاق رخ دهد.»

امانی در پاسخ به این سوال که راه های دیگر مدنظر ۱۰عضو مخالف زاکانی در شورای شهر تهران چیست؟ گفت: «راه های زیادی هست و الزاماً شهردار نباید با استیضاح از مسئولیتش کنار برود. به عبارت دیگر ،خودش هم می تواند داوطلبانه استعفا دهد و از سمتش کناره گیری کند. به اعتقاد ما این راه منطقی تر، بهتر و کم هزینه تر خواهد بود که امید است این اتفاق بیفتد.»

نارضایتی شورای شهر از عملکرد شهردار

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگر ترابران که آیا رایزنی آنها با علیرضا زاکانی برای کناره گیری داوطلبانه از سمت شهرداری تهران آغاز شده است پاسخ داد: «خیر. با ایشان که طبیعی است رایزنی نداریم ولی جمع ۱۰ نفره ای در شورای شهر تهران هستیم که با توجه به عملکردی که آقای زاکانی در این دوره مدیریت شهری در شهر تهران داشتند خواستار استعفای ایشان هستیم. ما از عملکرد ایشان راضی نیستیم و معتقدیم هزینه های شهر نباید بیشتر از این بالا برود و باید فردی جایگزین آقای زاکانی در شهرداری تهران شود که بتواند وعده هایی که ما به عنوان بخشی از شورای شهر ششم به مردم در زمان انتخابات تعهد داده بودیم  عمل کند و تا پایان دوره بتوانیم آن وعده ها را اجرایی کنیم.»

امانی در پاسخ به این پرسش که آیا با مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز صحبت شده و قرار است او نقش واسطه بین اعضای شورا و شهرداری را بازی کند، گفت: «برای این کار در حال رایزنی هستیم.»

او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر علیرضا زاکانی داوطلبانه از سمت خود در شهرداری تهران کناره گیری نکند گام بعدی شما چیست، گفت: «اجازه بدهید گام های بعدی را فعلاً اعلام نکنیم و ببینیم شرایط چگونه پیش می رود.»

امانی در پاسخ به این پرسش که آیا در این صورت احتمال جمع آوری امضا برای طرح استیضاح زاکانی هست، گفت: «به هر حال یکی از راه هایی است که قانون جلوی پای ما گذاشته است همین طرح استیضاح است اما باید شرایط آن فراهم شود.»

استیضاح زاکانی به ۱۴ رأی نیاز دارد

او در توضیح شرایط لازم برای استیضاح شهردار تهران نیز گفت: «برای طرح استیضاح ۷ امضا نیاز است اما برای رأی آوردن و قطعی شدن آن نیاز به ۱۴ رأی از ۲۱ رأی اعضای شورای شهر تهران هست.»

امانی تاکید کرد: «اکنون ما ۱۰ نفر از اعضای شورای شهر تهران موافق برکناری آقای زاکانی از سمت شهرداری تهران هستیم و این موضوع را پیگیری می کنیم که اسامی هم در رسانه ها اعلام شده است.»

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به روحیه علیرضا زاکانی احتمال استعفای او به صورت داوطلبانه چقدر می تواند به واقعیت نزدیک باشد، گفت: «نمی دانم، باید جلو برویم ببینیم چه اتفاقی می افتد و از الان نمی توان گفت چه اتفاقی می افتد.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.