بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

سرانجام احداث خط 9 مترو تهران ؛ سفر زیرزمینی اهالی پایتخت از سه‌ راه ورامین تا چیتگر

احداث خط ۹ مترو با مبدأ و مقصد سه راه ورامین - چیتگر به طول ۵۳ کیلومتر و تعداد ۴۰ ایستگاه به تصویب رسیده که این خط در نقطه شروع با خط ۱۱ مترو در محدوده جاده ورامین تبادل داشته و سپس مسیر آن با عبور از بزرگراه امام رضا(ع) به سه راه افسریه می رسد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اعلام این خبر به تشریح جزئیات و ویژگی های خط ۹ مترو پرداخت و گفت: در مطالعات بازبینی شده شبکه انبوه بر همگانی شهر تهران، احداث خط ۹ مترو با مبدأ و مقصد سه راه ورامین - چیتگر به طول ۵۳ کیلومتر و تعداد ۴۰ ایستگاه به تصویب رسیده که این خط در نقطه شروع با خط ۱۱ مترو در محدوده جاده ورامین تبادل داشته و سپس مسیر آن با عبور از بزرگراه امام رضا(ع) به سه راه افسریه می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  شهریار افندی زاده در توضیح بیشتر گفت: این خط با پوشش مناطق ۸،۴، ۱۳، ۱۴ و ۲۰ در شرق تهران به سمت غرب ادامه مسیر می دهد و نواحی شمالی بزرگراه همت واقع در مناطق ۳،۲ و ۵ را پوشش می دهد و در نهایت با تغییر مسیر حرکت به سمت جنوب، منطقه ۲۲ را پوشش داده و به ایستگاه چیتگر که یک ایستگاه تبادلی مهم با خط ۵ (اکسپرس B) و خط ۱۱ مترو است، ختم می شود.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه خط ۹ مترو نقش مهمی در افزایش سهم حمل و نقل همگانی و ایجاد یکپارچگی شبکه دارد، اظهار کرد: با توجه به ساخت و سازهای مسکونی در منطقه ۲۲ و پوشش ضعیف حمل و نقل همگانی انبوه بر در این منطقه، خط ۹ می تواند نقش عمده ای در جابه جایی شهروندان ساکن در این منطقه  داشته باشد و موجب تغییر شیوه سفر از خودروی شخصی به مترو در همان مبدأ شود.

 به گفته افندی زاده، بخشی از مسافران حومه ای کرج نیز در ایستگاه تبادلی وردآورد از این خط استفاده خواهند کرد و به طور کلی مسافران در این کریدور می توانند با استفاده از خطوط تقاطعی به مناطق مرکزی و جنوبی تهران و بالعکس سفر کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه به نحوی طراحی و اجرا شده است که حداکثر پوشش را در مناطق مرکزی - تجاری شهر شامل مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ ایجاد کنند، اما در رویکرد جدید، خط ۹ مترو بعنوان یکی از طولانی ترین خطوط شبکه جدید متروی شهر تهران، به گونه ای طراحی شده که با تشکیل حلقه با خط ۸ مترو، حداکثر پوشش دهی را برای مناطق بیرونی محدوده کنترل آلودگی هوا و داشتن تقاطع با خط ۱۱ حداکثر پوشش را برای تمامی مناطق حاشیه ای شهر فراهم سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.