بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

محمدنژاد: متروی تهران از برخی متروهای دنیا سبقت گرفته است

تحول در شبکه ریلی پایتخت با ورود ناوگان های جدید

محمدنژاد: متروی تهران از برخی متروهای دنیا سبقت گرفته است
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: با ورود ناوگان جدید، سیستم قطارها در حوزه های مختلف تغییر می کند. تهویه به طور چشمگیری بهبود می یابد و به طور کلی، صندلی ها راحت تر و خرابی ها کمتر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از برنا، رضا محمدنژاد بیدخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با خبرنگاران این رسانه به گفت وگو نشست.

واگن های مترو نیازمند اورهال هستند

وی درباره برنامه های شرکت بهره برداری مترو تهران درخصوص اورهال و تعمیر ناوگان مترو اظهار کرد: در حال حاضر واگن های مترو نیازمند اورهال هستند و در صف تعمیرات قرار دارند. تعمیرات خطی در مترو سخت است و نیاز به سالن های ویژه دارد. این موضوع در حالی است که مترو دارای خطوط و سالن های تعمیرگاهی محدودی است و حتی در برخی از خطوط، سالن تعمیرگاهی وجود ندارد. با این وجود، اکنون مترو به صورت صد درصد فعالیت می کند و این فعالیت قابل توجه توسط تیم حرفه ای بزرگی از همکاران ما در مترو انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: اگر بخواهم به تلاش همکارانمان در ارائه خدمات نمره بدهم، عدد ۱۹.۵ را شایسته آن ها می دانم. یکی از بخش های مهم در فعالیت درون سازمانی مترو، مقوله آموزش است.

محمدنژاد ادامه داد: متروی تهران در حوزه آموزش، به ویژه در زمینه مباحث فنی و آموزش راهبران، همکاری خوبی با شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد داشته است. سرمایه شرکت بهره برداری مترو از لحاظ نیروی انسانی نیز بسیار قابل توجه است.

متروی تهران از برخی متروهای دنیا سبقت گرفته است

وی تأکید کرد: متروی تهران از برخی متروهای دنیا سبقت گرفته است. به عنوان مثال، راندمان پله برقی های ما بالاست و تجهیزاتمان داخلی سازی شده است. با این حال، برخی مشکلات فنی وجود دارد، اما همچنان از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتر هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران به کاهش نیروی انسانی در مترو اشاره کرد و گفت: آمار نیروی انسانی در شرکت بهره برداری متروی تهران از سال ۱۳۹۷ به بعد سیر نزولی داشته و از ۱۰ هزار نفر به ۷۳۰۰ نفر رسیده است. در واقع، نزدیک به ۳۰ درصد از پرسنل ما کاهش یافته که این کاهش به دلیل بازنشستگی یا جا به جایی بوده است.

کاهش زمان هدوی قطارها طی سال های اخیر

وی ادامه داد: همزمان با این سیر نزولی، طول خطوط ما سیر صعودی داشته و به ۳۰۰ کیلومتر رسیده است. یعنی تعداد پرسنل کاهش یافته، اما کار آنها نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است. نکته دیگر این است تعداد ایستگاه های ما امروز به ۱۵۹ ایستگاه رسیده است. در همین راستا، انتظارات هم بیشتر شده، ضمن آنکه سر فاصله حرکت قطارها یا همان Headway کاهش یافته است. اکنون به ۵ دقیقه و گاهی ۴ دقیقه می رسد. حتی در مناسبت های مذهبی هدوی ما به یک یا دو دقیقه هم می رسد.

مدیرعامل مترو در رابطه با برخی گلایه ها درباره نظافت مترو گفت: گاهی گزارش می شود که ایستگاه ها نظافت خوبی ندارند اما واقعاً اگر شما ۵ صبح یا ۶ صبح بیایید، نظافت خوب است. باید توجه داشت که شما درباره تردد جمعیتی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر صحبت می کنید.

وی افزود: این حجم از جمعیت به این شهر زیرزمینی می آیند و می روند. بنابراین همه همشهریان در نظافت و تمیزی مترو موثر هستند. البته اکنون وضعیت بهتر شده است.

تحول در شبکه ریلی پایتخت با ورود ناوگان های جدید

وی با بیان اینکه با ورود ناوگان های جدید، تحولی در شهر ریلی تهران رخ خواهد داد، گفت: اولین سری قطارهای حاصل از قرارداد جدید اواخر امسال از راه می رسند.  قرارداد توسط وزارت کشور بسته شده و برای شهرهای دیگر نیز پکیج های دیگری در نظر گرفته شده است اما صحبت ما در مورد قرارداد شهر تهران است که بخش عمده این کار را شامل می شود.

محمدنژاد تصریح کرد: با ورود ناوگان جدید، سیستم قطارها در حوزه های مختلف تغییر می کند. تهویه به طور چشمگیری بهبود می یابد و به طور کلی، صندلی ها راحت تر و خرابی ها کمتر می شود. از طرفی، قطارهای موجود را با برنامه ریزی قبلی و بدون دغدغه از مدار خارج می کنیم و به سراغ بحث اورهال می رویم. مشکل اصلی ما در اورهال بحث اعتبار نیست. نه اینکه مشکل نداشته باشیم اما این مشکل در همه جا وجود دارد. حتی آن هایی که مشکل مالی ندارند، می گویند اگر اعتبار بیشتر باشد، بهتر است. نگرانی اصلی ما این است که اورهال زمان بر است. اگر این قطارها را از خط بیرون بیاوریم، هدوی ما دیگر ۵ دقیقه نخواهد بود و نارضایتی مردم را به همراه دارد.
در واقع برای اورهال ما مشکل فنی نداریم و مشکل اصلی ما ریالی هم نیست. نگرانی ما این است که خروج قطارها و هدوی بالاتر موجب نارضایتی مردم شود؛ لذا سعی می کنیم حداقل ها را رعایت کنیم.

برخی از مشکلات تهویه در ایستگاه های مترو ناشی از نبود امکانات است

وی درباره مشکل تهویه در برخی ایستگاه ها هم گفت: برخی مشکلات تهویه ما ناشی از نبود امکانات یا نواقصی در سیستم است که همچنان ادامه دارد و با تعمیر و نصب قطعات برطرف می شود. این موضوع در دستور کار قرار گرفته، اما زمان بر است. برخی خریدها، خارجی هستند و زمان بر خواهند بود. اما مشکل دیگر مربوط به ازدحام بالای جمعیت است. در طراحی ایستگاه ها باید مطالعات کامل و جامعی انجام شود تا ایستگاه ها برای پذیرش همشهریان محترم در مناسبت های مذهبی خاص هم باشند و بدون کاستی، خدمات رسانی مناسب ارائه دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.