بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

محورهای تهران شمال به ایستگاه شارژ خودروی برقی تجهیز می شود

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعداد ۳۷ ایستگاه شارژ خودرو برقی در سراسر کشور ۱۶ ایستگاه فعال و بقیه در حال تجهیز و تکمیل خبر داد.

محورهای تهران شمال به ایستگاه شارژ خودروی برقی تجهیز می شود
تین نیوز

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعداد ۳۷ ایستگاه شارژ خودرو برقی در سراسر کشور ۱۶ ایستگاه فعال و بقیه در حال تجهیز و تکمیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسن کریمی سنجری درباره آخرین وضعیت نصب ایستگاه های شارژ خودروهای برقی و تعداد آنها در کشور بیان داشت: تاکنون حدود ۳۷ دستگاه ایستگاه شارژ خودروی برقی در سراسر کشور نصب است که از این تعداد ۲۴ ایستگاه در تهران نصب شده است.

کریمی سنجری ادامه داد: از ۲۴ ایستگاه شارژ خودروی برقی نصب شده در تهران پنج ایستگاه فعال است و به دارندگان خودروهای برقی در تهران سرویس می دهد و ۱۷ ایستگاه دیگر هم در حال تجهیز است.

وی اظهار داشت: هفت ایستگاه شارژ خودروی برقی نیز در مراکز خصوصی از جمله کرمان موتور، ایران خودرو، جتکو و مراکز متعلق به شهرداری نصب شده که هنوز فعال نیست.

وی اضافه کرد: ۱۳ ایستگاه شارژ خودرو برقی نیز به جز تهران در کل کشور نصب شده که از این تعداد فقط ۱۱ ایستگاه فعال است؛ این ایستگاه ها در بم کرمان، بابل، بابلسر، چالوس، مشهد، اراک، قم، کرج و هشتگرد واقع شده است.

کریمی سنجری در پاسخ به این پرسش که آیا دارنده یک خودروی برقی مسیری نظیر تهران تا بابلسر را می تواند با یک بار شارژ در مبدا طی کند، تاکید کرد: این مساله بستگی به مسیر دارد، خودروهای برقی موجود در کشور می توانند ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلومتر را در شرایط معمول با یک بار شارژ کامل طی کنند، اما مسیری مانند تهران به بابلسر دارای سربالایی است و بر این اساس مصرف انرژی در این مسیر افزایش می یابد.

وی افزود: البته برخی خودروهای برقی ترمزهای بازگردانده انرژی دارند؛ یعنی وقتی در سرازیری حرکت می کنند باتری آنها مجدد تا حدودی شارژ می شود، اما به هرحال برای اطمینان خاطر مصرف کننده بر اساس استاندارد در مسیرهای جاده ای در هر ۱۰۰ کیلومتر باید در دو طرف جاده ایستگاه شارژ خودروی برقی وجود داشته باشد.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت در ادامه یادآور شد: برای پیمایش مسیر تهران تا بابلسر با توجه به ترافیک موجود و مسیری که معمولا به صورت سربالایی است، لازم است ایستگاه های شارژ در طول مسیر موجود باشد تا دارنده خودرو در این مسیر بتواند بعد از شارژ از مبدا، خودروی خود را در مسیر مجدد شارژ کند.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای نصب ایستگاه های شارژ در جاده ها انجام شده است، تصریح کرد: به طور مثال پیش بینی شده است در آزادراه تهران- پردیس چهار ایستگاه شارژ خودرو برقی نصب شود و مدیریت این آزادراه مسئولیت نصب این ایستگاه ها را بر عهده گرفته است.

کریمی سنجری همچنین گفت: در مسیرهای تهران رشت، تهران چالوس و محورهای هراز و فیروزکوه متولی ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی را تعیین کرده ایم.

وی اظهار داشت: ایستگاه شارژ هشتگرد در محل خودروسازی ماموت نیز یکی از ایستگاه هایی است که محور تهران تبریز و تهران رشت را تجهیز می کند و باید نصب این ایستگاه ها ادامه یابد که از یک طرف به رشت و از طرف دیگر به تبریز برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.