بازدید سایت : ۳۶۷۶۸

◄ چمران: اگر دولت هزینه واگن ها را بپردازد طرف چینی ساخت خود را انجام می دهد

ماهیانه ۵۰ اتوبوس داخلی به دشواری تحویل داده می شود

چمران: اگر دولت هزینه واگن ها را بپردازد طرف چینی ساخت خود را انجام می دهد
تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مبلغ واگن ها اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می دهد. گفت: امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس ها را به موقع بپردازد تا به موقع وارد شوند و مردم هم به موقع به محل کار خود برسند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری در شهرداری متولیان مختلفی دارد که باید کنار هم جمع شوند، اظهار کرد: امروز لایحه تشکیل سازمان گردشگری در همین راستا بررسی می شود.

چمران با اشاره به معاینه فنی خودروهای تاکسی، یادآور شد: اینکه از هر هشت تاکسی یک دستگاه بتواند کار کند درست نیست و اگر معاینه فنی نگیرند که نمی توانند تردد کنند. معاینه فنی تاکسی ها سخت تر است و باید استاندارد درستی داشته باشند. تاکسی های برقی هم تازه شروع به کار کرده اند و موتور الکتریکی دارند که سالها به مشکل برنمی خورد. اگر هم مشکلی باشد ما به اندازه ای توانایی داریم که تعمیرات موتور انجام دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: استقبال از مهر به طور طبیعی به صورت روتین در شهرداری انجام می شود و جلسات آن هم برگزار شده و یا در حال برگزاری است تا آمادگی کافی برای ترافیک شدید را داشته باشیم. در زمان بازگشایی مدارس قاعدتا ۲۰ درصد به ترافیک افزوده خواهد شد و راه چاره آن افزایش واگن ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در زمان کرونا میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافت، خاطرنشان کرد: هنوز میزان استفاده از این وسایل به دوران قبل از کرونا بازنگشته است و امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس ها را به موقع بپردازند تا به موقع وارد شوند و مردم هم به موقع به محل کار خود برسند. ارقام اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می دهد.البته واگن ملی و اتوبوس های داخلی را هم نباید فراموش کنیم که امیدواریم در زمان مقرر به وعده خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیانه ۵۰ اتوبوس داخلی به دشواری تحویل داده می شود، اضافه کرد: تعدادی از تولیدکنندگان به موقع اتوبوس های سفارش داده شده را تحویل می دهند و تعدادی دیگر نیز خیر.

چمران با بیان اینکه هنوز طرحی مبنی بر ساخت دریاچه مصنوعی در بوستان یاس فاطمی ارائه نشده است، یادآور شد: اگر قرار بر ساخت دریاچه باشد باید در شرق تهران ایجاد شود تا چرخش وزش باید از شمال غرب به جنوب شرق را شاهد باشیم .

افزایش ۲۰ درصدی ترافیک تهران با بازگشایی مدارس

رییس شورای شهر تهران گفت: بازگشایی مدارس ۲۰ درصد ترافیک تهران را افزایش می دهد.

چمران گفت: گردشگری در شهرداری متولیان مختلفی دارد که باید کنار هم جمع شوند، بر همین اساس امروز لایحه تشکیل سازمان گردشگری بررسی خواهد شد.

وی درباره معاینه فنی تاکسی ها نیز گفت: اینکه از هر هشت تاکسی یک دستگاه بتواند کار کند درست نیست و اگر معاینه فنی نگیرند هم  نمی توانند تردد کنند. معاینه فنی تاکسی ها سخت تر است و باید استاندارد درستی داشته باشند. تاکسی های برقی هم تازه شروع به کار کرده اند و موتور الکتریکی دارند که سالها به مشکل برنمی خورد. اگر هم مشکلی باشد ما به اندازه ای توانایی داریم که تعمیرات موتور انجام دهیم.

وی ادامه داد: استقبال از مهر به طور طبیعی به صورت روتین در شهرداری انجام می شود و جلسات آن هم برگزار شده و یا در حال برگزاری است تا آمادگی کافی برای ترافیک شدید را داشته باشیم. در زمان بازگشایی مدارس قاعدتا ۲۰ درصد به ترافیک افزوده خواهد شد و راه چاره آن افزایش واگن ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در زمان کرونا میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافت. هنوز میزان استفاده از این وسایل به دوران قبل از کرونا بازنگشته است و امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس ها را به موقع بپردازند تا به موقع وارد شوند و مردم هم به موقع به محل کار خود برسند. ارقام اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می دهد.البته واگن ملی و اتوبوس های داخلی را هم نباید فراموش کنیم که امیدواریم در زمان مقرر به وعده خود عمل کنند.

چمران با اشاره به تحویل ماهیانه ۵۰ اتوبوس داخلی به شهرداری افزود: تعدادی از تولیدکنندگان به موقع اتوبوس های سفارش داده شده را تحویل می دهند و تعدادی دیگر نیز خیر.

وی با بیان اینکه هنوز طرحی مبنی بر ساخت دریاچه مصنوعی در بوستان یاس فاطمی ارائه نشده است گفت: اگر قرار بر ساخت دریاچه باشد باید در شرق تهران ایجاد شود تا چرخش وزش باید از شمال غرب به جنوب شرق را شاهد باشیم .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.