بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

اعزام ۱۲۰ هزار زائر اربعین با حمل و نقل عمومی از تهران به کربلا

۱۲۰ هزار زائر اربعینی از ۲۰ مرداد ماه تاکنون با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و قطار از استان تهران به کربلا اعزام شده اند.

اعزام ۱۲۰ هزار زائر اربعین با حمل و نقل عمومی از تهران به کربلا
تین نیوز

دبیر ستاد اربعین استان تهران گفت: ۱۲۰ هزار زائر اربعینی از ۲۰ مرداد ماه تاکنون با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و قطار) از استان تهران به کربلا اعزام شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید کمال سادات افزود: امسال در مجموعه حمل و نقل اقدامات و هماهنگی های بسیار خوبی رقم خورده، در ایستگاه های راه آهن برنامه های خوب و متنوعی شکل گرفته و در حوزه ترمینال غرب هم امسال نسبت سال قبل توانستیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم و طی آن اتوبوس های ترکیه ای و عراقی افزایش یافته و با شرکت عراقی برای استفاده از ۱۳۰ اتوبوس قرارداد بسته ایم و تاکنون نیز ۸۵ سرویس از تهران به نجف عزیمت کرده و به تناسب برای بازگشت نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.

سادات تاکید کرد: اتوبوس های داخلی فقط تا مرزهای مهران می روند اما طی قراردادی که با شرکت عراقی بسته ایم اتوبوس های عراقی از تهران به نجف می روند و زوار راحت جابه جا می شوند و مردم می توانند بلیط تهیه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مرزهای شش گانه در مجموع سه هزار و ۲۷۹ سرویس یعنی ۷۳ هزار و ۲۴۹ نفر تا الان با اتوبوس به مرز و شهر نجف اعزام شده اند و تا روز گذشته سه هزار و ۳۶۴ سرویس انجام و ۷۶ هزار و ۳۸۴ نفر زائر هم با وسایل حمل و نقل عمومی اعزام شده اند.

به گفته وی، در حوزه پروازی نیز از ابتدای طرح یعنی ۲۲ مرداد تا ۲۶ مرداد در مجموع ۲۸۷ پرواز انجام شده و ۳۵ هزار و ۵۸۵ نفر مسافر هم از این طریق بین فرودگاه های تهران و نجف جابه جا شده اند.

سادات در تشریح جابه جایی زوار توسط ناوگان ریلی نیز یادآور شد: از ۲۰ مردادماه تا کنون ۴ هزار و ۳۲۰ نفر از زوار اربعینی اعزام شدند و طی دیروز و امروز هم پنج قطار به سمت مرز حرکت کرده اند که از خرمشهر تا مرز نیز ریل باکس فراهم شده است.

دبیر ستاد اربعین استان تهران اضافه کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی از استان تهران به کربلا اعزام شده اند و به طور کلی در استان تهران هر شهری موکب جداگانه دارد و در کل استان ۴۱۰ موکب داریم که ۲۴ موکب در مرز و ۳۸۶ موکب از نجف تا کربلا معلا مستقر خواهند بود.

وی افزود: طبق سنوات هر ساله ستاد اربعین استان تهران در شهر نجف واقع در پارکینگ طبقاتی مستقر هستند و روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی می کنند و برای استراحت فضای مناسبی دارد ضمن اینکه ایستگاه صلواتی از هفت صبح تا ۲۳ دایر است و صبحانه و ناهار و شام نیز به تعداد ۳۰ هزار نفر هر روز پذیرایی می شوند و زائران می توانند در توقفگاه اول از خدمات این موکب بهره مند شوند.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران

سادات اظهار کرد: امسال در حوزه برگزاری آیین جاماندگان اربعین حسینی (ع) از سوی سپاه تهران و سیدالشهدا (ع) و مجموعه انتظامی تهران بزرگ تدابیر بسیار خوبی اندیشیده و هماهنگی های ترافیکی، امنیتی و انتظامی با سایر دستگاه ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: مراسم جاماندگان اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه چهارم شهریور ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین (ع) با قرائت زیارت اربعین مراسم آغاز و همراه با مراسم های فرعی گردهمایی بزرگ جاماندگان اربعین در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود که تمهیدات لازم نیز از سوی تولیت حرم نیز اندیشیده شده است.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار موکب در طی مسیر پیش بینی شده و برای حمل و نقل با مجموعه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو با شهرداری تهران هماهنگی هایی صورت گرفته است، افزود: فرمانداری ری و تهران متولی این برنامه ها خواهند بود و کلیات موضوع در استانداری تهران بررسی، پیگیری و نتیجه گیری خواهد شد، همچنین استفاده از سرویس بهداشتی و هماهنگی با امور مساجد صورت گرفته و اداراتی که در مسیر جاماندگان اربعین هستند خدمات ارائه می کنند و این خدمت رسانی تا اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

صدور مجوز برپایی موکب راهپیمایی جاماندگان اربعین

دبیر ستاد اربعین استان تهران با تاکید بر اینکه موکب ها حتما باید دارای مجوز باشند، عنوان کرد: سپاه حضرت رسول (ص) در تهران بزرگ مسوول صدور مجوز برای برپایی موکب است.

وی اضافه کرد: شهروندان ورامین، پیشوا و قرچکی می توانند با قطارهای در نظر گرفته شده به سمت حرم عبدالعظیم حسنی عزیمت کنند و برای برگشت نیز از همین قطارها استفاده کنند.

سادات با بیان اینکه هر سال موضوع اربعین بهتر از سال قبل انجام می شود، گفت: با توجه به شرایط موجود شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» نام گرفته و از نقاط قوت این حرکت افزایش باورهای دینی و مذهبی و ایجاد زمینه های همدلی و هم بستگی و وحدت تحت بیرق سیدالشهدا و آرمان های دینی ما است.

مدیرکل امنیتی استانداری تهران با اشاره به هماهنگی و تعامل ویژه میان دستگاه های اجرایی مختلف از استقرار نماینده اداره پست و ثبت احوال در اداره گذرنامه خبر داد و افزود: در صورت بروز مشکل برای مردم، این امکان فراهم شده که مسؤولان در محل حاضر باشند و به موارد در کوتاه ترین زمان رسیدگی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.