بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

اجرای طرح ایمن سازی بزرگراه های ستاری و فهمیده تهران

هدف از اجرای طرح ایمن سازی معابر، نظم دهی بیشتر به حرکت وسایل نقلیه، افزایش آگاهی رانندگان و رفع نقاط حادثه خیز است.

اجرای طرح ایمن سازی بزرگراه های ستاری و فهمیده تهران
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی بزرگراه های شهید ستاری و شهید فهمیده گفت: هدف از اجرای طرح ایمن سازی معابر، نظم دهی بیشتر به حرکت وسایل نقلیه، افزایش آگاهی رانندگان و رفع نقاط حادثه خیز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، پوریا علیمردانی روز چهارشنبه افزود: گروه اجرایی به صورت رزمایش شبانه از مبدا خیابان سیمون بولیوار به محل هایی که دارای معضلات ایمنی و ترافیکی بودند اعزام شدند.

علیمردانی اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل ها، نصب تابلوهای خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن تانک و استوانه، از اقداماتی است که در محدوده بزرگراه های شهید ستاری و شهید فهمیده انجام شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بیشتر بزرگراه ها و پیش بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات، گفت: معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نسبت به احصای کاستی ها، کمبودها، مسایل و مشکلات بزرگراه های شهید ستاری و شهید فهمیده اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

علیمردانی خط کشی معابر و رنگ آمیزی علائم ترافیکی و سرعت گیرها را عاملی برای افزایش ایمنی بیشتر و نظم دهی به ترافیک معابر، زیبایی منظر شهری و افزایش قدرت دید رانندگان هنگام تردد در ساعات مختلف شبانه برشمرد و ادامه داد: خط کشی محوری به طول بیش از ۲۴ کیلومتر و خط کشی حاشیه و هاشور به طول بیش از ۶۰۰ متر مربع از جمله اقدامات انجام شده در طرح عملیات اجرایی ایمن سازی بزرگراهی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تاکید کرد: زیرسازی بیش از ۴ هزار متر مربع طول مسیر بزرگراه شهید فهمیده جهت نصب نیوجرسی، جمع آوری گاردریل و جایگزینی ۲۰۰ متر طول نیوجرسی به منظور رفع نقاط حادثه خیز در مسیر بزرگراه شهید ستاری، ایمن سازی و نصب بیش از ۲۰ نقطه جناغی بزرگراهی، بهسازی حفاظ های طولی فلزی به طول بیش از ۴ هزار متر طول، آشکارسازی و نصب بیش از پنج هزار عدد تابلوهای خطرنما و گل گارد و همچنین ساخت و طراحی و نصب بیش از ۴۰ متر مربع تابلو هدایت مسیر از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه های یادشده، انجام شده است.

وی یادآور شد: در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه ها و با مشارکت پلیس راهور و شهرداری های مناطق، این طرح در تمام شبکه های بزرگراهی تهران اجرایی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.