بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

راه اندازی لاین اتوبوس و سواریهای مسافری در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر

راه اندازی لاین اتوبوس و سواریهای مسافری در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر

تین نیوز | فرماندار پیرانشهر از راه اندازی لاین ویژه اتوبوس و سواریهای مسافربری در پایانه مرزی تمرچین این شهرستان با هدف تسهیل در تردد از این مرز رسمی بین ایران و عراق طی آینده نزدیك خبر داد.
 
اروج مجاهدی در جلسه بررسی مشكلات پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر، با اشاره به اینكه احداث لاین ویژه اتوبوس و سواریهای مسافربری و سردرب غربی پایانه مرزی تمرچین 30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد، افزود: این طرحها با هدف تسهیل تردد از این پایانه در دست اجرا بوده كه برای بهره برداری از این پروژه های عمرانی بالغ بر 131 میلیارد ریال هزینه می شود.
 
وی خواستار افزایش حجم صادرات از مرز تمرچین بعنوان دروازه اقتصادی مناسب برای شکوفایی، توسعه اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغالزایی جوانان شد و اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در مرز باعث رونق تجارت شده كه برای روان سازی و امورات بخش خصوصی باید همكاری شود تا در بخشهای صادراتی، وارداتی و تردد مسافر با مشکل مواجه نشویم.
 
فرماندار پیرانشهر با بیان اینكه از ابتدای سالجاری تا كنون با صادرات 205 هزار تن کالا به ارزش 54 میلیون دلار ، نسبت به مدت مشابه سال قبل19 درصد رشد صادرات از تمرچین ثبت شده، اعلام كرد:‌ صادرات سایر گمرکات از این مرز با 165 هزار تن به ارزش 57 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 34 درصد رشد نشان می دهد.
 
مجاهدی با اشاره به اینکه با اتصال راه آهن دریاچه ارومیه مسیر ترانزیتی ایران از طریق کشورهای عراق، سوریه و لبنان با استفاده از مرز تمرچین و حاج عمران پیرانشهر به اروپا فراهم می شود، ادامه داد: برقراری اولین خط منظم مسافری از مسیر ارومیه، اربیل و کوتاه شدن مسیر دسترسی مسافران از قلمرو اقلیم کردستان عراق از دیگر ویژگی های مرز تمرچین پیرانشهر محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه افزایش سطح خدمات و تسهیل در عبور و مرور و روان شدن ناوگان حمل و نقل موجب توسعه اقتصادی و رشد منطقه و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و اجتماعی این منطقه می شود، گفت: با افتتاح سالن مسافری اجرای طرحهای عمرانی در این پایانه مرزی به اتمام رسیده و وارد فاز حفظ، نگهداری و سرمایه گذاری شده است.
 
وی پایانه‌های مرزی بستر توسعه اقتصادی و دستیابی به زمینه های توسعه پایدار از طریق جابجایی کالا و مسافران بین المللی دانست و افزود: اجرای طرحهای عمرانی در مبادی ورودی و خروجی در افزایش تعاملات با کشورهای همسایه، ایجاد اشتغال پایدار، رشد درآمدهای ارزی و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی تاثیربسزایی دارد.
 
فرماندار پیرانشهر با اشاره به موقعیت ویژه پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر، اظهار داشت: این مرز در مقایسه با سایر مرزهای استان از جایگاه خاصی برخوردار بوده بطوریکه با وجود محدودیت در ساخت و ساز ها و موقعیت جغرافیایی، روزانه پذیرای حجم زیادی از ناوگان حمل و نقل مسافری و باری است.
 
وی با بیان اینکه این موضوع توجه بیشتر به کیفی سازی خدمات، اعمال مدیریت مطلوب برای تسهیل روند تردد و تعامل بیش از پیش با مجموعه های مستقر در مرز را ضروری می کند، عنوان کرد: برای تغییر مسیر انتقال کالاهای ترانزیتی به کشور عراق از طریق مرز تمرچین اقدامات زیادی انجام شده که حفظ این جایگاه و ارتقا آن باید در اولویت کاری همه مدیران دستگاههای ذیربط باشد.
 
پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز مشترک با کشور عراق قرار دارد که در جنوب غربی آذربایجان غربی واقع شده است، مرز تمرچین تا شهر ارومیه مرکز استان 160 کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.