بازدید سایت : ۶۰۵۹۲
| کد خبر ۲۹۵۴۷۱
کپی شد

رفع ۱۴۰ نقطه حادثه‌ خیز جاده‌ ای کشور تا پایان خرداد ۱۴۰۴+ فیلم

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: مشکل ۱۴۰ نقطه حادثه خیز باقی مانده در جاده های کشور تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ برطرف می شود.

رفع ۱۴۰ نقطه حادثه‌ خیز جاده‌ ای کشور تا پایان خرداد ۱۴۰۴+ فیلم
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: مشکل ۱۴۰ نقطه حادثه خیز باقی مانده در جاده های کشور تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ برطرف می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا اکبری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پل در حال ساخت بایلر در جاده گنبد- کلاله اعلام کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون، ۷۴۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور رفع شده و در اردیبهشت ماه سال جاری، در جلسه ای با پلیس راه، هزار نقطه حادثه خیز جدید شناسایی و برای رفع آن ها برنامه ریزی خواهد شد.

وی افزود: اعتبار موردنیاز برای تکمیل نقاط حادثه خیز باقی مانده و نقاط جدید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده که از محل قانون بودجه و سازمان برنامه و بودجه تأمین می شود.

پیشرفت ۳۵ درصدی پل بایلر در گلستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گلستان، نیز در این بازدید اظهار کرد: پل بایلر در جاده گنبد- کلاله با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از مجموع ۶۳۵ میلیارد ریال برآورد هزینه این پروژه تخصیص یافته، اما پیمانکار تا سقف ۳۲۰ میلیارد ریال کار انجام داده و مطالبات باقی مانده دارد.

عادل مصدقی تأکید کرد: برای تکمیل این پروژه در موعد مقرر، تزریق منابع مالی ضروری است.

وی بیان کرد: رفع نقاط حادثه خیز و تکمیل پروژه های زیرساختی مانند پل بایلر، گامی مهم برای افزایش ایمنی و کاهش حوادث جاده ای در کشور محسوب می شود و با تأمین اعتبارات لازم، انتظار می رود این پروژه ها طبق برنامه زمان بندی به بهره برداری برسند.

عملیات احداث پُل جدید بایلر گنبدکاووس تیرماه ۱۴۰۳ باحضور استاندار گلستان و مسوولان این شهرستان و با اعتبار ملی پیش بینی شده ۶۳۵ میلیارد ریال بر روی رودخانه «اوغان» آغاز شد.

این پُل ۱۲ متر ارتفاع داشته و شامل ۲ دهنه ۲۵ متری خواهد بود.

پایه های پُل جدید بایلر بُتنی و بدنه عرشه آن فلزی (فولادی) با روکش آسفالت بوده و قرار است، ظرف ۱۸ ماه ساخته شود.

به گفته موسی اونق رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گنبدکاووس، پل بُتنی و قدیمی بایلر گنبدکاووس با هشت متر عرض و ۲۵ متر طول، بیش از ۴۰ سال قدمت داشته و جوابگوی نیاز فعلی چه تردد خودروها و چه آب گذری نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.