بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

زلزله سفیدسنگ به جاده های استان حدود 10 میلیارد ریال خسارت وارد کرد

زلزله سفیدسنگ به جاده های استان حدود 10 میلیارد ریال خسارت وارد کرد
تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خسارت ناشی از زلزله سفید سنگ به جاده های این استان را حدود 10 میلیارد ریال ذکر کرد.

 

به گزارش ایرنا، ​ابراهیم نصری افزود: با توجه به کوهستانی بودن برخی جاده ها در مناطق زلزله زده، پس از زمین لرزه کوهها و ترانشه ها (برآمدگی های کنار جاده) در این محدوده دچار ریزش یا سقوط سنگ شدند.
وی اظهار کرد: زمین لرزه مزبور خسارت جدی به راه های ارتباطی اصلی و اماکن فنی راه و پل های ارتباطی وارد نکرده و بیشتر خسارتها مربوط به ریزش سنگ ها و ترانشه های جاده ای بوده است.


وی گفت: این خسارتها اغلب در شهرستان های فریمان، تربت جام، مشهد و سرخس بوده که اقدامات لازم برای بهسازی جاده ها در حال اجراست.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به آسیب ها و خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه به راه های استان افزود: برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از بلایای طبیعی، بازگشایی آبروها و نهرهای موجود در مسیر راه های استان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.


وی اظهار کرد: احداث دیواره های حایل، گابیون ها و رسوبگیر در کنار جاده ها و پل ها از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارتقای ایمنی راه ها و مقابله با خسارات ناشی از بلایای طبیعی است.


زلزله 6 ریشتری 16 فروردین ماه امسال در سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرقی مشهد چند شهرستان استان خراسان رضوی را لرزاند و به 68 روستا خسارت زد.


این زلزله یک کشته و 40 زخمی داشت.


خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که 6 هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.


 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.