بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تعمیر و نگهداری پل های بزرگ شهرستان کازرون

تعمیر و نگهداری پل های بزرگ شهرستان کازرون

تین نیوز | رییس راه و شهرسازی شهرستان کازرون از تعمیر پل ها در محورهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، نکویی بخش با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ و نگهداری ابنیه فنی و پل های بزرگ تعمیر ژوئن پلهای بازرنگان ،پیر سبز،شاپور و پاپون با هزینه 165 میلیون تومان به پایان رسیده است.

رییس راه و شهرسازی کازرون ادامه داد: یکی از مساله سازترین قسمت‌های پل‌ها در زمان بهره‌برداری، خرابی درزهای انبساط پل (ژوئن) - Elastomeric Expansion Joint می باشد و اجرای صحیح سیستم های درز انبساط یكی از مهمترین جزییات اجرایی عرشه پل است كه باید در طراحی و عملكرد و مراحل مختلف اجرای آن دقت زیادی به عمل آید.

وی  افزود: براثر گذشت زمان درز انقطاع پل ها بر اثر ترافیک سنگین در حال تخریب بوده و در محل تکیه گاه ها باعث ضربه زدن به تیرها شده که موجب تخریب پلها به مرور زمان می شود.

نکویی بخش  ادامه داد: با تلاشهای صورت گرفته اقداماتی نظیر تخریب سطح آسفالت در محل درز انقطاع و جدا کردن ورقه های فلزی روی ژوئن های قدیمی پل و هم چنین  ریختن قیر پلیمری داخل درز انقطاع انجام پذیرفته است.

وی در پایان به دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد و افزود: قرار دادن ورقه های فلزی v شکل در محل درزها، اجرا و پخش یک لایه قیر پلیمری و شن بادامی (ماکادم) به صورت متناوب و هم چنین ریختن یک لایه قیر پلیمری روی کل سطح درز انقطاع صورت پذیرفته است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید بخشی

    با سلام خدمت شما برادر گرامی باید به عرض برسانم که انداختن ورق های بزرگ و سنگین فلزی بر روی درز ها نه تنها هیچ کمکی به سازه نمی کند بلکه باعث تخریب بیشتر دال بتنی در ناحیه نصب درزها میکند و بمرور پس از از بین بردن بتن محل آسیب جدی به شبکه آرماتور بندی محل درزها وارد میکند اما با سیستم جدید نصب لاستیک های انبساطی که بر روی یک استراکچر فلزی قرار میگیرد میتوان تا چندین سال از بابت تعمیر و تعویض لاستیک ها راحت بود