۴۰۰ هزار راننده به کمک "دادزنها" روزی میخورند
یک کارشناس حملونقل با بیان اینکه فرآیند حملونقل و ترانزیت ایران معیوب است، گفت:در حال حاضر رانندگان با جمع شدن در یک نقطه از طریق دادزنها اقدام به حملونقل بار در کشور میکنند.
یک کارشناس حملونقل با بیان اینکه فرآیند حملونقل و ترانزیت ایران معیوب است، گفت:در حال حاضر رانندگان با جمع شدن در یک نقطه از طریق دادزنها اقدام به حملونقل بار در کشور میکنند.
حامد تاجالدین در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: فرآیند حملونقل و ترانزیت در ایران معیوب و به شدت از فناوریهای روز دنیا به دور بوده است.
وی با بیان اینکه در این حوزه به شدت در قیمتگذاریها ضعف داریم، افزود: قیمتگذاریهای کنونی توافقی است و رانندگان باید در پایانهها بخوابند تا بتوانند باری را گرفته و آنرا حملکنند.
وی با یادآوری اینکه 400 هزار راننده در کشور داریم، تصریح کرد:روزانه چندین هزار نفر راننده به پایانههای حملونقل یا نقاط خاص مراجعه میکنند و از طریق "دادزنها" بار پیدا کنند.
تاجالدین قیمتهای بالا و عدم اطلاع صاحب بار از محموله خود را از نقاط ضعف اینگونه بار پیدا کردن برشمرد و گفت: در عصر کنونی تکنولوژی چنین روشهایی دیگر معنا ندارد و رانندگان در منزل میتوانند با استفاده از اپهای این بخش به راحتی باری را انتخاب کند.
فعال حوزه حملونقل تاکید کرد: باید این فرهنگسازی را در بین رانندگان انجام دهیم که آنها مجبور به رفتن به پایانه نیستند و میتوانند با استفاده از دانش روز به راحتی بارهای مختلف را پیدا کرده و آنرا جابجا کنند.