اعتبار موجود برای تکمیل پروژه ملی آزادراه تهران - شمال کافی نیست
تین نیوز | سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اعتباراتی که تاکنون برای پروژه آزادراه تهران - شمال در نظر گرفته شده برای تکمیل این پروژه ملی کافی نیست.
ˈ حامد قادرمرزی ˈ افزود: آزادراه تهران - شمال پروژه ای ملی و خواست و نیاز مردم است و باید مسایل مربوط به آن به طور ویژه دیده شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مسوولان امر باید عزم جدی برای تکمیل این پروژه داشته باشند، اظهار داشت: در حال حاضر بودجه و اعتبار اصلی ترین مشکل این پروژه است.
قادرمرزی خاطرنشان کرد: این پروژه ردیف بودجه اختصاصی دارد امامیزان بودجه ای که سالانه برای آن تصویب می شود، به اندازه ای نیست که بتوان آن را به اتمام رساند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خواستار تعیین زمانی برای اتمام این پروژه شد و گفت: چون بخشی از این آزادراه از داخل جنگل عبور می کند، پیش از این اعتراضاتی درباره آن وجود داشت، اما به دلیل اهمیت این پروژه و نیاز مردم به آن قرار است پروژه به نحو مناسب صورت گیرد که کمترین آسیب را به منابع طبیعی داشته باشد.
وی در ادامه گفت که طرح سوالی در این خصوص هنوز در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار نگرفته است.
آزادراه تهران - شمال پروژه ملی راه سازی در کشور محسوب می شود که قرار است شهر تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل کند.
وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود که تکمیل قطعات آزادراه تهران - شمال در اولویت برنامه های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
این وزارتخانه تاکید کرده بود که برنامه وزارت راه و شهرسازی درباره ادامه و تکمیل قطعات آزادراه مذکور به وقت خود باقی بوده و کما فی السابق جزء طرح های مهم و با اولویت وزارت راه و شهرسازی است.
قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال به طول 21 کیلومتر حدفاصل مرزن آباد تا شهر چالوس، سال گذشته به بهره برداری رسید.
مسیر آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان آغاز و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4900 متر این رشته کوه را قطع و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.
با اجرای این قسمت که طول تقریبی آن32 کیلومتر است، مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاهتر می شود.
از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس – تنکابن متصل می شود.
غیر از کشور ما و افغانستان در هیچ کشورى ساخت یک آزاد راه ١٢٠کیلو مترى ٣٥سال زمان نمیبرد و این حجم از دروغ به مردم مظلوم گفته نمیشد