کلیه معاملات این اداره کل از طریق سامانه ستاد انجام میشود
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از شروع بهکارگیری سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در این اداره کل خبر داد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از شروع بهکارگیری سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در این اداره کل خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی از شروع بهکارگیری سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) در این اداره کل خبر داد و گفت: طبق مفاد قانون مالیاتهای مستقیم مصوب مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده سامانه انجام معاملات وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی را برای مدیریت انجام کلیه مراحل مناقصات و مزایدهها راهاندازی کند و امکان دسترسی برخط (آنلاین) سازمان امور مالیاتی را فراهم آورد (تبصره ۵ قانون مالیاتهای مستقیم).
همچنین به موجب همین قانون، کلیه دستگاههای اجرایی موظفاند حداکثر پس از سه ماه از راهاندازی سامانه مذکور کلیه معاملات خود را به غیر از معاملات محرمانه از طریق این سامانه به ثبت رسانند.
وی بیان کرد: در همین راستا سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در این اداره استقرار یافته و از آغاز سال مالی (ابتدای مهرماه) با توجه به برنامهریزیهای انجام پذیرفته تلاش میکنیم گام به گام این سامانه را در حوزههای مختلف مالی به ویژه مناقصات، مزایدهها و امور کارپردازی اجرایی نمائیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص امتیازات بهکارگیری این سامانه اضافه کرد: شفافیت بیشتر فرآیندهای مالی، حذف بوروکراسی اداری در انجام مناقصات و مزایدهها، توسعه دولت الکترونیک در حوزههای کارپردازی و خرید اموال و خدمات مالی و کاهش هزینههای اداری، ایجاد امکان نظارت دقیق سایر دستگاههای مسئول نظیر اداره کل امور مالیاتی بر کیفیت انجام مراحل مناقصات و مزایدههای این اداره کل را میتوان از اهم امتیازات استقرار این سامانه برشمرد.