بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
همزمان با موج دوم سفرهای تابستانی /

نظارت‌های هوشمند در جاده‌های خراسان رضوی تشدید می‌شود

نظارت‌های هوشمند در جاده‌های خراسان رضوی تشدید می‌شود

تین نیوز | مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی از تشدید نظارت‌های هوشمند در جاده‌های استان همزمان با موج دوم سفرهای تابستانی خبر داد.
 
جواد وحدتی‌فرد با بیان این که 5 محور مشهد-چناران، مشهد-باغچه، چناران-قوچان، سه‌راهی باغچه -نیشابور و مشهد-فریمان دارای بیشترین حجم تردد طی سال در میان جاده های استان هستند، افزود: میزان تردد وسایط نقلیه در محور مشهد-چناران به طور متوسط 2145 وسیله در ساعت، آزاد راه مشهد-باغچه 992 وسیله در ساعت، چناران-قوچان 836 وسیله در ساعت، سه راهی باغچه – نیشابور با 772 وسیله ساعت و محور مشهد-فریمان 676 وسیله در ساعت است.
 
وی افزود: دوربین‌های نصب شده علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای خودروهای عبوری، دارای قابلیت تشخیص و ثبت سرعت متوسط وسایل نقلیه است كه این نوع تكنولوژی و ابزارهای كنترلی هوشمند، بدون شك می تواند سهم قابل توجهی در ارتقای ایمنی عبور و مرور جاده ای ایفا کند.
 
وحدتی فرد ادامه داد: روزانه بطور متوسط هزار و 596  تخلف سرعت غیر مجاز توسط 16 دوربین فعال در دو محور مشهد – قوچان و مشهد – تربت حیدریه ثبت و به پلیس راهور ناجا ارسال می‌شود.
 
وی یادآور شد: دوربین‌ها در طول محورهای مواصلاتی قابل رویت هستند و به طور شبانه روزی تخلفات را ثبت می‌کنند.
 
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی اضافه کرد: در 25 روز اول تابستان امسال در مجموع 36 هزار و 312 تخلف سرعت غیر مجاز به همراه تصاویر خودرو و پلاك آن ثبت و برای اعمال قانون به اجرائیات پلیس راهور كشور ارسال شده است.
 
وی از رانندگان و مسافران تابستانی خواست تا با توجه به اجرایی شدن اعمال قانون تخلفات ثبت شده، از رانندگی با سرعت غیر مجاز در جاده های استان خودداری کنند تا شاهد افزایش ایمنی در طول سفرهای تابستانی باشیم.
 
وحدتی فرد همچنین به تمامی رانندگانی كه قصد سفر در محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی را دارند توصیه کرد كه به تابلوها و علائم افقی و عمودی در فواصل راه توجه ویژه داشته باشند تا جزء متخلفان رانندگی محسوب نشوند.
 
وی همچنین با اشاره به سفر سالانه بیش از 27 میلیون زائر به پایتخت معنوی ایران که بیشتر آن از طریق جاده انجام می‌شود، افزود: بدون تردید جاده های موجود در شرایط خاص ظرفیت این همه پذیرش را نخواهد داشت و برای ایمنی بیشتر بایستی زائران و مسافران با ملاحضات بسیار همچون استراحت مناسب در طول سفر، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و هوشیاری كامل در طول سفر را در این ایام خاص بیش از پیش مد نظر قرار دهند.
 
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با بیان این که در سال 92 ، 5/13 درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان را عابران پیاده تشكیل داده اند، افزود: عدم آشنائی كافی از خطرات احتمالی و از سوی دیگر عدم آگاهی رانندگان از محیط های رفت و آمد عابران پیاده دلایل اصلی این موضوع است و باید از طریق بازبینی روشهای اجرای طرح ارتقای ایمنی عابران پیاده در راهها، درصدد اتخاذ تدابیر اجرایی خاص و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط برای كاهش میزان تلفات عابران پیاده در تصادفات باشیم.
 
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی نیز در آستانه آغاز موج دوم سفرهای تابستانی با بیان این كه سرعت در بیش از هشت درصد تصادفات جاده ای استان نقش مستقیم داشته است، اظهار داشت: سرعت غیر مطمئنه عامل بروز بسیاری از تصادفات بوده است.
 
سرهنگ محمد صفایی افزود: عدم توانایی در كنترل وسیله نقلیه، خروج از جاده، واژگونی، برخورد با اشیاء و اجسام ثابت حاشیه راه، انحراف به چپ، عدم رعایت فاصله طولی و ... از جمله علل تصادف هستند كه معمولاً ناشی از سرعت غیرمجاز و یا تخطی از سرعت مطمئنه هستند.
 
وی سرعت را مهمترین عامل شدت خسارات و صدمات در حوادث رانندگی دانست و ادامه داد: متاسفانه معمولا این گونه تصادفات همراه با جرح و یا فوت است.
 
رئیس پلیس راه خراسان رضوی با تقدیر از اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی به دلیل نصب و راه اندازی دوربین‌های كنترل سرعت در محورهای مشهد به قوچان و مشهد به تریت حیدریه كه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در آرام سازی ترافیك و كاهش حوادث رانندگی داشته باشد، گفت: پلیس راه با قاطعیت و با استفاده از تمام تجهیزات و امكانات موجود با رانندگان متخلف، بویژه رانندگان دارای تخلفات حادثه آفرین كه نسبت به امنیت جانی سایر كاربران جاده‌ای بی‌تفاوت هستند، برخورد جدی و بدون اغماض خواهد داشت.
 
سرهنگ صفایی یادآور شد: در یك ماه گذشته 672 خودرو بعلت داشتن خلافی بیش از یك میلیون تومان و ثبت شكایت در سیستم اجرائیات راهور ناجا، متوقف شده اند كه از این تعداد 5 دستگاه دارای خلافی بیش از چهار تا هفت میلیون تومان بوده‌اند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.