◄ فعالیت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در سامانه دادور
فعالیت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در راستای ساماندهی نظام مالیات دهی و رونق کسبوکار و وحدت رویه در صدور مجوز کسبوکار آغاز شد.
فعالیت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در راستای ساماندهی نظام مالیات دهی و رونق کسبوکار و وحدت رویه در صدور مجوز کسبوکار آغاز شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، رئیس اداره فناوری اطلاعات اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: سامانه دادور مربوط به مرکز ملی پایش محیط کسبوکار روز است که فروردینماه امسال با معاون وزیر و دبیر اجرایی مرکز ملی پایش محیط کسبوکار کشور در آذربایجان غربی رونمایی شد و در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی استان عضو این سامانه شده است.
مریم سلطانعلی نژاد در خصوص اهداف و وظایف مرکز پایش محیط کسبوکار و سامانه دادور تصریح کرد: تسهیل و تسریع و شفافسازی در انجام فرآیند منتهی به اخذ مجوزهای کسبوکار، ایجاد فضای اعتماد بین حاکمیت و صاحبان سرمایه و تحقق اهداف دولت در کارآفرینی، افزایش سرمایه در گردش و خروج از رکود اقتصادی از اهداف راهاندازی این سامانه است.
h, ادامه داد: اجزای مرکز ملی پایش محیط کسبوکار شامل چهار بخش سامانه اطلاعرسانی مجوزهای کشور سامانه الکترونیکی دریافت شکایات و انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسبوکار (دادور)، مرکز تماس فوریتهای محیط کسبوکار و پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات کشور است.
سلطانعلی نژاد، فعالیت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در سامانه دادور را در جهت افزایش دقت در پاسخگویی به مردم، شفافسازی قوانین و رفع قوانین و مجوزهای مخل فضای کسبوکار تأثیرگذار عنوان کرد.
مرکز ملی پایش محیط کسبوکار به استناد مصوبه ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بهمنظور تسهیل صدور مجوزها، ایجاد ساختار سیستماتیک، قابل پایش، نظارت و رصد بهصورت هوشمند و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات شکلگرفته و راهکاری علمی و تجربه شده بیشتر مشکل بروکراسی اداری کشور را حل میکند.