بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ روکش 200کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی تا پایان سال

امسال ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان غربی روکش می‌شوند. ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۱۰۴ کیلومتر از این راه‌ها روکش شده‌اند.

روکش 200کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی تا پایان سال
تین نیوز

امسال ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان غربی روکش می‌شوند. ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۱۰۴ کیلومتر از این راه‌ها روکش شده‌اند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از شکری بابیان اینکه ۶۴ درصد جاده‌های استان راه روستایی هستند، اظهارکرد: برای اجرای این طرح ۳۷ میلیاردتومان اعتبار هزینه شده است.

او با اعلام این‌که ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده مواصلاتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد اضافه کرد: برای لکه‌گیری و آسفالت هر کیلومتر جاده در سال‌جاری به‌طور متوسط بیش از چهارمیلیارد ریال هزینه شده است.

 شکری بابیان اینکه استان ازنظر شبکه معابر کشور در رتبه ۱۱ کشوری قرار دارد، افزود: این استان با داشتن ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر انواع راه‌ها شامل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی عریض، راه فرعی معمولی بین‌شهری ۲ هزار کیلومتر، راه روستایی ۸۰۰ کیلومتر و راه‌های مرزی هزار و ۵۰۰ کیلومتر از استان‌های مهم ارتباطی به‌شمار می‌رود.

او ادامه داد: ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی محورها، حذف نقاط حادثه‌خیز به‌ویژه از مسیرهای ترانزیتی و شریانی منتهی به مناطق گردشگری و پایانه‌های مرزی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری است.

شکری از شناسایی ۴۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان خبرداد و خاطرنشان کرد: برای رفع این نقاط حادثه‌خیز ۴۰ تا ۴۵ میلیاردتومان اعتبار نیاز است که نیمی از این اعتبار توسط استانداری و بقیه از سوی راهداری تأمین می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.