بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
مدیرکل گمرک بین‌المللی باشماق - مریوان اعلام کرد:

◄ ممنوعیت خروج بیش از 150 لیتر سوخت توسط کامیون‌ها

تصمیم‌گیری در خصوص ترخیص و یا ادامه توقف کامیون بنا بر دفعات تکرار حمل سوخت قاچاق از سوی مراجع قانونی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

ممنوعیت خروج بیش از 150 لیتر سوخت توسط کامیون‌ها
تین نیوز

مدیرکل گمرک بین‌المللی باشماق - مریوان، از ممنوعیت قانونی حمل سوخت به خارج از کشور با ارزش بیش از یک میلیون تومان خبر داد و گفت: حمل سوخت بیش از یک گالن به خارج از مرزهای کشور مشمول قانون شده و از خروج آن، جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فرید حق‌پناه با اشاره به این مطلب که به تمامی رانندگان کامیون  ابلاغ  شده که سوختی بیش از آن‌چه شرکت پالایش و پخش اعلام کرده است به همراه نداشته باشند، اظهار کرد: در بازرسی‌هایی که از کامیون‌ها در مرز باشماق - مریوان از سوی شرکت پالایش و پخش می‌شود، چنان‌چه راننده‌ای بیش از حد مجاز سوخت به همراه داشته باشد. شماره کامیون و نامه راننده ثبت شده و در صورت نیاز به مراجع قانونی ارائه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که، حتی همراه داشتن یک گالن سوخت از سوی کامیون‌داران به شرکت پالایش و پخش گزارش می‌شود، افزود: جابه‌جایی سوخت بیش از 8 گالن که حدود 150 لیتر تخمین زده شده است دارای ارزشی بیش از یک میلیون تومان است که حامل آن به مراجع قانونی به منظور ارائه توضیح و اعمال قانون معرفی خواهد شد.

حق‌پناه با بیان این مطلب که در به همراه داشتن سوخت‌ با ارزش کمتر از یک میلیون خودرو به پارکینگ منتقل شده و بیش از 8 گالن، راننده حامل سوخت غیرقانونی به مراجع قضایی سپرده خواهد شد، ابراز داشت: تصمیم‌گیری در خصوص ترخیص و یا ادامه توقف کامیون بنا بر دفعات تکرار حمل سوخت قاچاق از سوی مراجع قانونی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

به گفته وی، وظیفه گمرک تسهیل در تردد کامیون و حمل کالا و بار است و تعداد معدودی از کامیون‌داران  با این قبیل اقدامات بعضاً موجب کندی روند تردد می‌شوند. بنابران پس از بررسی میزان سوخت از سوی شرکت پالایش و پخش و برخورد قانونی و جریمه فرد، کامیون تنها با دستور قضایی مجوز خروج از کشور را خواهد داشت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    طبق تصویب نامه هیت وزیران به شماره 138117 ات56127
    مورخه 97/10/18 به امضا معاون اول ریاست محترم جمهور آقای اسحاق جهانگیری

    سهمیه نفت گاز ناوگان ایرانی خروجی برای اقلیم کردستان عراق 300 لیتر مجاز بوده و مشمول جریمه نمیشود.

    جناب آقای مدیر کل گمرک بین المللی باشماق:

    لطفا توضیح دهید چرا از تاریخ نامه مذکور دریافت جریمه از رانندگان را متوقف نکرده اید؟

    لطفا توضیح نتیجه اعتراض رانندگان به عدم اجرای مصوبه مذکور در چند روز گذشته و اجتناب از حرکت در مرز باشماق با چه قولهایی پایان داده شد؟