بازدید سایت : ۳۶۲۴۷

جا به‌جایی ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین تا روز ۲۲ مرداد

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز ۱۶ مرداد تا پایان روز ۲۲ مرداد، ۱۶۶ هزار و ۵۰۴ مسافر با بیش از ۸ هزار و ۳۲۶ سفر راهی سفر اربعین شده اند.

جا به‌جایی ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین تا روز ۲۲ مرداد
تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز ۱۶ مرداد تا پایان روز ۲۲ مرداد، ۱۶۶ هزار و ۵۰۴ مسافر با بیش از ۸ هزار و ۳۲۶ سفر راهی سفر اربعین شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه هماهنگی حمل ونقل جاده ای زائران اربعین با حضور معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی، نماینده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، نماینده وزارت کشور و شرکت های حمل ونقل جاده ای و سایر اعضا امروز سه شنبه ۲۳ مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد.

سیدکمال هادیانفر، معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در این نشست گفت: سفرهای اربعین در سال جاری با سفرهای تابستانی مصادف شده است و این موضوع عزمی جدی تر را برای مدیریت سفرها می طلبد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های موجود، زائران ایرانی اربعین بین ۴.۵ تا ۴.۶ میلیون نفر خواهند بود و بر اساس این پیش بینی، دولت از مردم تقاضا دارد که به دلیل فشار جدی بر حمل ونقل عمومی، از خودروهای شخصی استفاده کنند.

هادیانفر در ادامه با اشاره به این که در مجموع بیش از یک میلیون نفر از اتوبوس ها استفاده خواهند کرد، گفت: بخشی از مسافران نیز از راه آهن استفاده می کنند و تعدادی هم از حمل ونقل هوایی استفاده خواهند کرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان این که امسال پروازهای نجف با افزایش همراه شده است، گفت: در کل ۱۵۰۰ پرواز رفت و ۱۵۰۰ پرواز برگشت برای سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت دریایی نیز امسال به کار گرفته شده است و با تکیه بر این ظرفیت می توان ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفر را به صورت روزانه از شلمچه به بصره منتقل کرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش بر این است که فشار بر حمل ونقل جاده ای کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این که موضوع ایمنی بسیار جدی است، اظهار کرد: خوشبختانه در مسیر رفت مشکل خاصی وجود ندارد و برای مسیر برگشت نیز باید تلاش ها به کار گرفته شود تا سفر اربعین به بهترین نحو مدیریت شود.

ایجاد استراحتگاه در مرزها برای رانندگان

حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز در این نشست گفت: از روز ۱۶ مرداد تا پایان روز ۲۲ مرداد، ۱۶۶ هزار و ۵۰۴ مسافر با بیش از ۸ هزار و ۳۲۶ سفر راهی سفر اربعین شده اند.

وی با بیان این که عمده مسافران به سمت مرز مهران حرکت می کنند، گفت: باید تلاش ها بیش ازپیش صورت گیرد که مزیت های مرزهای دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم مدیریت مطلوب تری را در مرز مهران داشته باشیم.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: امسال در مرزها استراحتگاه هایی برای رانندگان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم رضایت رانندگان را بیش ازپیش جلب کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که امسال می تواند به عنوان اقدامی شاخص شناخته می شود، این است که بنا شده استان های نزدیک به پایانه های مرزی، اعزام ناوگان سواری به این مناطق برای جابه جایی زائران داشته باشند.

شهرکی ثانوی افزود: ازاین رو تصمیم بر آن شده است که استان لرستان ۲۰۰ دستگاه، استان همدان ۳۰۰ دستگاه، استان قزوین ۱۰۰ دستگاه، استان گلستان ۱۰۰ دستگاه، استان زنجان ۱۰۰ دستگاه و استان کرمانشاه ۴۰۰ دستگاه از ناوگان سواری خود را در اختیار زائران اربعین قرار دهد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در مجموع امیدواریم که روزانه ۶۰۰ دستگاه خودروی سواری استان ها در مرزها حضور داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.