بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

لغو مکرر پروازها، سفرهای زمینی را گران کرد +جزییات

شرایط امنیتی و لغو مکرر پروازها، نگرانی هایی درباره انجام به موقع سفر با هزینه مناسب توسط مسافران به وجود آورده است. چنانکه لغو برنامه های سفر با هواپیما، حالا قیمت سفرهای زمینی را هم بالا برده است.

لغو مکرر پروازها، سفرهای زمینی را گران کرد +جزییات
تین نیوز |

شرایط امنیتی و لغو مکرر پروازها، نگرانی هایی درباره انجام به موقع سفر با هزینه مناسب توسط مسافران به وجود آورده است. چنانکه لغو برنامه های سفر با هواپیما، حالا قیمت سفرهای زمینی را هم بالا برده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، لغو مکرر پروازهای داخلی و بین المللی به دلیل امنیت مسافران، متقاضیان سفر را به سمت استفاده از قطار و اتوبوس سوق داده است. افزایش تقاضا برای سفرهای زمینی، به ویژه به مقاصدی مانند ترکیه، باعث شده تا قیمت بلیت این وسایل نقلیه به طرز چشمگیری افزایش یابد.

با توجه به عدم اطمینان از انجام به موقع سفرهای هوایی و احتمال لغو پروازها، بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با صرف هزینه بیشتر، سفر خود را با قطار یا اتوبوس انجام دهند. حال سوال اینجاست که قیمت بلیط این وسایل نقلیه چه میزان افزایش یافته و این شرایط می تواند چه چالش هایی برای مسافران ایجاد کند؟

افزایش تقاضای سفر با اتوبوس به آنکارا و استانبول

آن طور که احمدرضا عامری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور، درباره علت افزایش تقاضای مسافران به مقاصد استانبول و آنکارا به ایلنا خبر داده، به دلیل مشکلات صنعت هوایی و لغو پروازهای خارجی و هنچنین افزایش قیمت بلیط هواپیما در این مقاصد، تقاضای مردم برای خرید بلیط در مقاصد آنکارا و استانبول افزایش یافته است.

عامری درباره تردد روزانه اتوبوس ها در مسیر آنکارا و استانبول تأکید کرد: سرویس های ترکیه برقرار است و همچنان ظرفیت اتوبوس ها تکمیل می شوند. البته پیش از این، تقاضا برای سفر زمینی به ترکیه وجود نداشت. این روز ها به دلیل لوسیزن شدن ترکیه، اما اتوبوس ها به راحتی پر می شوند.

او توضیح داد که مسافران این مسیر اکثرا دانشجویان هستند. چراکه فصل توریستی ترکیه به پایان رسیده است.

قیمت بلیت اتوبوس آنکارا و استانبول

علاوه بر دلایل امنیتی و لغو مکرر پروازها، برخی از ایرلاین های خارجی خود اقدام به لغو پروازهای خود از مبدا و مقصد ایران کرده اند. ازجمله این شرکت ها می توان به پگاسوس ایرلاینز و ترکیش ایرلانز اشاره کرد.

طبق اعلام آناتولی و سایت رسمی این دو شرکت، پگاسوس ایرلاینز تا هفتم آبان و ترکیش ایرلاینز تا یازدهم آبان ماه پرواز های خود را لغو کردند. بنابراین امکان خرید بلیط از سایت های این دو شرکت تا 11 آبان امکان پذیر نیست.

علاوه بر شرکت های فوق، هواپیمایی لوفهانزا تا پایان ژانویه (میانه بهمن)، هواپیمایی قطر تا 12 آبان و هواپیمایی امارات تا 9 آبان پرواز های خود را به مبدا و مقصد ایران لغو کردند.

این شرایط باعث شده تا مسافرانی که سفر ضروری اعم از سفرهای کاری، تحصیلی و ... به خارج از کشور دارند، به سفر با اتوبوس روی آورند و همین اتفاق به عاملی برای افزایش تقاضا و رشد قیمت بلیط در مسیر های تهران-استانبول و تهران-آنکارا تبدیل شد.

بررسی سایت های فروش بلیط حاکی از آن است که  قیمت بلیط اتوبوس در مسیر تهران-استانبول و تهران-آنکارا که در خرداد امسال، بین دو میلیون و 700 هزار تا دو میلیون و 800 هزار تومان بود درحال حاضر با توجه به شرایط ایجادشده برای صنعت هوایی کشور و افزایش تقاضا در این مسیر ها، با رشد حداقل 30 درصدی به سه میلیون و 500 هزارتومان افزایش یافته است.

البته با وجود بالا بودن قیمت ها، افراد به دلیل شرایط ایجادشده برای صنعت هوایی کشور، سفر زمینی را جایگزین سفر هوایی می کنند و  اقدام به خرید بلیت برای انجام به موقع سفر خود با هزینه مناسب می کنند.

راهکار چیست؟

با توجه به شرایط موجود، یکی از راهکارها، افزایش ظرفیت ناوگان است. چراکه با شرایط ایجادشده، تقاضا هم افزایش یافته و ممکن است در بلندمدت ناوگان نتواند پاسخگوی نیاز مسافران باشد.

همچنین باید زیرساخت های لازم جهت انجام سفرهای زمینی و هوایی با کیفیت بالاتر فراهم شود. البته شرکت های هواپیمایی و شرکت های اتوبوس رانی در چنین شرایطی باید اطلاع رسانی دقیق داشته باشند تا در در شرایط فعلی مسافران بتوانند  تصمیمات دقیق و درستی بگیرند.

هرچند چنین شرایطی هم برای مسافران هم برای مسئولان بحران ایجاد کرده، اما می توان با گرفتن تصمیمات درست و آگاهانه شرایط را به درستی مدیریت کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.