نظرها و خبرها◄ دولت و مجلس فهرست پروژههای مصوب را بازبینی کنند / دادن قیر رایگان به راههای روستایی یعنی کاهش بهرهوری
تین نیوز | یکی از مشکلات موجود در اجرای پروژههای عمرانی در کشور، عدم توجیه اقتصادی آنهاست پروژههایی که در بسیاری مواقع بنا به دلایل و در شرایط خاص مصوب شدهاند. این درحالی است که برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند دولت و مجلس میتوانند با بازبینی پروژههای مصوب، پروژههای بی فایده یا کم فایده را حدف کنند.
1- متوسط اجرای پروژه در ایران؛ 10 سال/ برخی پروژههای راهسازی توجیه ندارد
تین نیوز | شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...دبیر انجمن شرکتهای راهسازی عمر متوسط ساخت پروژهها در ایران را 10 سال عنوان کرد و گفت: ساخت برخی از پروژههای راهسازی توجیه اقتصادی ندارد و ساخت آنها بیفایده است.
علی آزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر عمر متوسط ساخت پروژهها در ایران 10 سال است در صورتیکه روز اول پیش بینی 2 ساله میشود، اظهار داشت: دولت پروژه ای را به پیمانکار می دهد که پول کافی برای اجرای آن ندارد بنابراین پس ازمدتی پروژه نیمه کاره می ماند و تنها پیمانکار نابود می شود.
مطلب کامل
نظر |دولت و مجلس فهرست پروژههای مصوب را بازبینی كنند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۳در مورد این مطلب:
متاسفانه برخی از پروژهها هیچگونه توجیهی ندارند و به دلایل غیر اقتصادی تصویب شده اند و از دولت و مجلس انتظار می رود در اقدامی متهورانه و شجاعانه فهرست پروژه های مصوب را بازبینی كنند و پروژه های بی فایده یا كم فایده را كه پیبشرفت اندكی دارند، حذف نمایند. این گونه اقدامات با روحیه مدیریت جهادی و برای حصول به حماسه اقتصادی در بخش حمل و نقل واقعا ضرورت دارد. دو پروژه فوق مثالهای خوبی هستند.
2- توافق ۲ وزارتخانه و معاونت برنامهریزی رئیسجمهور برای تسریع آسفالت راه روستایی
تین نیوز | شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...معاون ساخت راه روستایی گفت: در سال ۹۳ برنامه داریم طی توافق با وزارت نفت و معاونت برنامهریزی رئیسجمهور، در قالب اجرای پروژه بدون نقدینگی اما با اعتبار این معاونت، بهسازی و آسفالت راههای روستایی با سرعت بیشتری انجام شود.
سیدحسین میرشفیع درباره بهسازی راههای روستایی و اولویتهای معاونت راه روستایی پس از اختصاص قیر به این معاونت، اظهار داشت: با توجه به محدودیت بودجه تلاش کردیم از ابتدای سال 92 بدون آنکه نقدینگی دراختیار داشته باشیم، حدود 900 هزار تن قیر در طول سال گرفته و عملیات راهسازی و راهداری را انجام دادیم و در پایان سال با وزارت نفت تسویه حساب کردیم...
مطلب کامل
نظر |دادن قیر رایگان به راههای روستایی یعنی كاهش بهرهوری
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۳در مورد این مطلب:
دادن قیر رایگان به راههای روستایی یعنی كاهش بهرهوری. قیر باید ارزش خودش را داشته باشد و اگر لازم باشد اعتبار راه های روستایی را افزایش دهند.
دادن قیر رایگان باعث می شود به میزان مصرف قیر و روشهای تكنلوژیك جایگزین و اقتصاد دانش بنیان در این زمینه توجه نشود و این موضوعات نشان دهنده انحراف از اقتصاد مقاومتی در این حوزه است
برخی از راه های روستایی و فرعی را میتوان با مصالح ارزان نظیر شفته آهكی تثبیت نمود و الزام به آسفات راه های روستایی صحیح به نظر نمی رسد و ممكن است روشهای تكنولوژی دیگری برای جایگزینی قیر و یا كاهش مصرف آن مطرح باشد كه به این ترتیب مغفول خواهند ماند.
3- هشدار رییس سازمان استاندارد نسبت به آتشسوزی اتوبوسهای اسکانیا: تولیدتان را متوقف میکنیم!
تین نیوز | سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره آتشسوزی اتوبوسهای اسکانیا گفت که اگر علل حوادث به وقوع پیوسته برای اتوبوسهای اسکانیا مشخص نشود و شرکت تولیدی این اتوبوس، اقداماتی برای رفع مشکل انجام ندهد با هماهنگی وزارت صنعت قصد داریم تا مدتی تولید این اتوبوس را متوقف کنیم.
مطلب کامل
نظر |سازمان استاندارد در مورد اسکانیا به طور مستقل تحقیق کند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۶ در مورد این مطلب: علل حادثه را كه نباید از خود شركت جویا شوند. كارشناسان سازمان استاندارد باید تحقیقات مستقلی داشته باشند و سپس موارد لازم برای اصلاح را مشخص نمایند.
ضمنا باید مشخص شود این خودرو چگونه قبلا مجوز استاندارد گرفته است و روند بررسی سازمان ملی استاندارد چگونه بوده است؟ آیا آن زمان هم از خود شركت استعلام كرده اند كه محصولت استاندارد است؟
4- جای خالی نظارت در جادهها احساس میشود
تین نیوز | شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...براساس آمار ارائه شده از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجانشرقی در ایام آماده باش نوروزی از 26 اسفند لغایت 15 فروردین، 19 نفر در سوانح رانندگی قربانی شدند که این آمار در 8 روز بعد از اتمام آماده باش نوروزی، 9 نفر گزارش شده است.
مطلب کامل
نظر |تنها نظارت پلیس كافى نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۳در مورد این مطلب:
تنها نظارت پلیس كافى نیست با عنایت به اینكه در تعطیلات نوروز كامیونها محدودیت تردد در جادهها داشتند و اكثر تردد جادهها دست خودروهاى سوارى بود كاهش تلفات داشتیم لذا انتظار از سازمان حمل و نقل و پایانههاى استان این هست كه نظارت خود را در همه زمینهها حتى من جمله سطح خدمات رفاهى شركتهاى حمل و نقل به راننده ها را كنترل كند لذا در این زمینه با توجه به تغییر مدیریت سازمان پایانه استان كه از مدیران توانمند میباشند كاهش تلفات و تصادفات دور از انتظار نیست.
5- اجرای 12 کیلومتر جادهی کمربندی برای کاهش ترافیک داخل شهر میانه
تین نیوز | چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی از اجرای کمربندی میانه به طول 12 کیلومتر برای کاهش ترافیک داخل این شهر خبر داد و گفت: با اتمام این طرح میزان ترافیک و تصادفات داخل شهر به حداقل میرسد.
محمدصادق پورمهدی در حاشیهی بازدید از پروژههای راه سازی شهرستان میانه، افزود: چهار کیلومتر از این پروژه اجرا شده و با آزادسازی مسیر، هشت کیلومتر دیگر نیز به مرحله اجرا میرسد...
مطلب کامل
نظر |گله رانندگان کامیون از بازرسیهای چندباره مدارک
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۸در مورد این مطلب:
در محور میانه زنجان یکبار در پلیس راه میانه، کامیونها را متوقف و مدارک و بار آنها را بررسی میکنند و یکبار هم 20 کیلومتر آن طرف ماشین پلیس همه کامیونها را متوقف و دوباره مدارک آنها را بررسی میکند و این موجب اذیت رانندگان کامیونها میشود.