بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

تاثیر آزادراه تبریز - بازرگان در ترانزیت دو کشور / ترکیه پیگیر رفع مشکل انتظار کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان

تاثیر آزادراه تبریز - بازرگان در ترانزیت دو کشور / ترکیه پیگیر رفع مشکل انتظار کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان

تین نیوز | عضو هیئت مدیره شرکت ترکیه‌ای سرمایه‌گذار در آزادراه تبریز- مرند – بازرگان گفت: با احداث این آزادراه تریلی‌های ترکیه از طریق مرز بازرگان به راحتی به سمت تهران و از آنجا به طرف بندر عباس می‌روند.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تانسل فِرات در حاشیه «آغاز عملیات اجرایی آزادراه تبریز- مرند – بازرگان» با بیان اینکه با اجرای این پروژه، مرز بازرگان به تهران متصل می‌شود، اظهار کرد: طول این آزادراه ۲۵۳ کیلومتر است که تلاش می‌کنیم در طول ۵ سال و هر چه سریعتر اجرای آن به اتمام برسد.
 
وی با اشاره به اینکه قطعا یک راه استاندارد خواهیم ساخت ادامه داد: این پروژه باعث می‌شود تریلی‌های ترکیه از طریق مرز بازرگان به راحتی به سمت تهران و از آنجا به طرف بندر عباس بروند.
 
عضو هیئت مدیره شرکت برگیز ترکیه‌ افزود: دو ملت ایران و ترکیه دو کشور دوست و همسایه هستند و در تاریخ ترکیه نیز اشاره شده که شهر تاریخی تبریز به ترکیه متصل شود.
 
وی با بیان اینکه حضرت مولانا اهل تبریز بود و این موضوع برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: این آزادراه، ترکیه را به تبریز متصل می‌کند و سبب می‌شود توریست‌های بسیاری از ترکیه به تبریز بیایند.
 
تانسل فرات همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «انتظار کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان در سمت ترکیه مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده؛ دولت ترکیه چه برنامه‌ای برای رفع این مشکل دارد؟» گفت: وزارت راه ترکیه با جدیت در حال پیگیری این موضوع است ضمن اینکه احداث این آزادراه می‌تواند در رفع این مشکل تاثیر گذار باشد.
 
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی، عمليات مطالعاتی-اجرايی پروژه آزادراه ۲۵۳ كيلومتری تبريز- مرند- بازرگان چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت با حضور وزیر راه و شهرسازی و با دستور رییس جمهور از طریق ويدئو كنفرانس آغاز شد.
 
آزاد راه تبريز- مرند- بازرگان نخستين آزاد راهی است كه توسط سرمايه گذار خارجی در كشور اجرا می‌شود. این آزادراه از نظر ترافيك بين‌المللی و موقعيتي كه در کریدور شرقي- غربی (جاده ابريشم)، مسير آسيا- اروپا و شبكه های بزرگراهی آسيا دارد از اهميت ويژه‌ای برخوردار است.
 
آزادراه مذکور بخشی از آزادراه تهران-بازرگان٬ كوتاه‌ترين مسير جهت اتصال پايتخت كشور به مرز بازرگان است. از جمله اهداف مهم اين طرح، احداث بخشی از آزادراه سراسری كريدور بين المللی شرق-غرب و شبكه بزرگراهی آسيا، كاهش مصرف سوخت، تكميل شبكه ترانزيتی كشور و اتصال آن به مرز كشور تركيه و كشورهای اروپايی، كاهش زمان سفر، افزايش ايمنی و كاهش توليد گازهای گلخانه‌ای است.
 
۳۵ درصد از منابع مالی اين آزادراه و همچنين پرداخت هزينه‌های استملاك اراضی توسط دولت ایران و ۶۵ درصد منابع مالی این پروژه نيز از سوی طرف مشاركت‌کننده در سرمایه‌گذاری تامين می‌شود.
 
زمان بهره‌برداری از اين پروژه از سال ۹۶ به صورت تدريجی آغاز خواهد شد. آزادراه تبريز- مرند-بازرگان به طول ۲۵۳ كيلومتر، به عرض حدود ۳۳ متر، با سه باند رفت و سه باند برگشت احداث می‌شود. مدت مطالعات و اجرای پروژه پنج سال و زمان بازگشت سرمایه تأمین‌کننده مالی پروژه ۱۸ سال خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.