بازدید سایت : ۳۵۸۹۲
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی در گفتگو با تین نیوز:

◄ تاثیر توافق هسته ای بر میزان " ری اکسپرت " خودرو و کالا از امارات

◄ تاثیر توافق هسته ای بر میزان " ری اکسپرت " خودرو و کالا از امارات

تین نیوز | مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اثر توافقات میان ایران و 1+5، حمل یکسره به مقصد کشور افزایش خواهد یافت و به نظر می رسد دیگر شاهد تخلیه کالاهایی مانند خودرو در دبی و "ری اکسپرت" آن نخواهیم بود.

محمدجواد عطرچیان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به تاثیر توافق انجام شده میان ایران و 1+5 بر حجم "ری اکسپرت" کالا از امارات متحده عربی اظهار داشت: این توافق موجب افزایش حمل مستقیم یا یکسره به بنادر کشور خواهد شد.

وی افزود: در گذشته به دلیل تحریم حمل کالا و پهلوگیری کشتی های خارجی در بنادر کشو از سوی شرکت های بزرگ کشتیرانی جهان، حجم بسیار عظیمی از کالاها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تخلیه و توسط کشتی های کوچکتر به مقصد ایران بارگیری می شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه" در دوران پساتحریم شاهد افزایش حمل یکسره از کشورهای اروپایی و سایر کشورها خواهیم بود" تصریح کرد: تخمین میزان حمل یکسره و ری اکسپرت کالا را آینده مشخص خواهد کرد اما به نظر می رسد، دیگر شاهد تخلیه کالاهایی مانند خودرو در دبی و "ری اکسپرت" آن به ایران نخواهیم بود.

وی با توجه به ظرفیت ناوگان زمینی و دریایی کشور در بخش ترانزیت، صادرات و واردات گفت: ناوگان باری کشور قابلیت ترانزیت 20 میلیون تن کالا  در شرایط فعلی را دارد و در صورتی که تقاضا از مبدا و مقصد افزایش پیدا کند نیز ناوگان ما پاسخگوی نیازهای فعلی و حتی مازاد کشور خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پسر خاله حمل و نقل چى

    تا زمانى که بندر شهید رجایى ایران به عنوان بندر فرعى هست و نمیتواند با بنادر پایه شیخ نشین ها رقابت کند کشتى ها هیچ وقت بصورت گسترده در بندرعباس پهلو نخواهند گرفت!! مگر قبل از تحریم خودرو هاى سوارى مستقیم به ایران وارد میشدند که الان هم مستقیم وارد شوند؟؟؟ در صورت عدم توسعه بندر عباس به عنوان بندر پایه این تفکرات خیالى خام میباشد و ما توان رقابت با شیخ نشینان نداریم

  • محمد

    آقای عطرچیان مطلب خیلی خوب است. ایران بایستی خود به موقعیت ری اکسپورت تبدیل بشود. امارات متحده عربی در هر سال با بابت صادرات مجدد بیش از ۷ میلیارد دلار در آمد دارد و شهرهای لجستیکی بسیار بزرگی ساخته است که احتمالا در آینده نیز برخی کالاها از امارات بخاطر پیوند بازرگانی بین المللی با ساختارهای لجستیکی امارات به بنادر ایران ارسال شود. البته دلیل آن ار میتوان عدم وجود ساختارهای زنجیره تامین در ایران مطرح کرد. اولین کاری که بایستی انجام بگیرد اینکه است که شهرهای لجستیکی و دهکده های صادرات تخصصی در کشور تشکیل و از مزیت های نسبی و رقابتی تک تک مناطق کشور استفاده های منطقه ای بشود تا ایران کم کم وارد موقعیت ری اکسپورت در میان کشورهای منطقه ای بشود. تازمانیکه همپیوندی اساسی ما بین شبکه های زیرساختی وجود نداشته باشد و بنادر و پایانه های مرزی و فرودگاه در حوزه مدیریتی و ساختارهای فضائی به مطلوبیت نسبی بین المللی نرسند و موازی کاری در امورات تجاری ما بین ادارات و سازمانها انجام بگیرد ما هیچ وقت به ایده های تاریخی و اسناد چشم انداز نخواهیم رسید. با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود باید اقدامی کرد و هزینه. و در محافل بین المللی برای تحقق موضوع زمینه سازی کرد و …. دوستان اگر عنایت کنند در ایران یک شرکت فوروادر بین المللی که زمینه عبور و ری اکسپورت کالا را فراهم کند نیست در حالیکه در امارات شرکت های بزرگ که سیل ورود کالاهای ترانزیتی را برای انبارداری و ایجاد ارزش افزوده فراهم کنند درقطب های اقتصادی دنیا شکل گرفته اند. از جمله توانهای ایران در بعد ایده پردازی شکل گیری شهرها و هابهای لجستیکی ایده های وزیر راه و شهرسازی است. ولی چقدر برنامه ریزان و عامل اجرایی بتوانند زمینه شکل گیرهای ایده های مطروحه را داشته باشند جای سوال دارد. برای ورود ایران به عرصه های بین المللی حمل و نقل و ترانزیت میبابد وزارت راه و شهرسازی با ارائه پیشنهادات به دولت مدیران بخش حمل و نقل از انسانهای علمی و عملی و استانداران متخصص در عرصه های بازرگانی و حمل و نقلی خصوصا در استانهای مرزی استفاده کنند. استاندار با مدرک … نمی تواند استانهای مرزی را پیش برد و جایگاه حمل و نقل را در عرصه های منطقه ای و در شاکله های برنامه های کشوری متصور نماید. لذا برای رسیدن به افق چشم انداز مقام معظم رهبری در خصوص حمل و نقل باید اول نیروی انسانی این بخش ساماندهی بعدا انتظار تغییرات شگرف در بعدا اقتصادی حمل و نقل بود

  • ناصری

    نظر اقای محمد خود یک مقاله میتواند باشد. آقای محمد و تین نیوز این موضوع را بسط دهید تا مطالب خوبی برای کاربران تهیه گردد

  • علی

    ایران دارای مزیت های بسار خوبی است. بایستی برای پر رونق نمودن ایران از مدیران توانمند استفاده گردد.