بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

◄ پروژه ویژه زیمنس برای کاهش تلفات رانندگی

◄ پروژه ویژه زیمنس برای کاهش تلفات رانندگی

تین نیوز | شرکت زیمنس و Cohda Wireless پروژه V21 را به طور مشترک در دست اقدام دارند. در این پروژه تمام خودروها، تابلوهای هوشمند راهنمایی و چراغ های راهنمایی تحت پوشش قرار خواهند گرفت. وظیفه این سیستم اطلاع رسانی خطرات و مشکلات موجود در مسیرها و کاهش تصادفات ناشی از آنهاست. پروژه تابلوهای هوشمند در حال حاضر اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

زیمنس انتظار دارد زیرساخت های این سیستم در سراسر جهان گسترش یابد. این سیستم در کنار تابلوهای راهنمایی، چراغ های ترافیکی و در کنار جاده ها نصب می شود. این واحدها (RSUs Roadside units) نامیده می شوند. RSUs ابزارهای اندازه گیری رادیویی هستند که قادرند در کسری از ثانیه اطلاعاتی مانند، محدودیت سرعت، شرایط خطرناک جاده، ترافیک و ازدحام و ... را بر روی تابلو نمایش دهند و یا به وسایل نقلیه یا مراکز ترافیکی اطلاع رسانی کنند.

شرکت های درگیر این پروژه ادعا دارند که گسترش این سیستم می تواند سوانح رانندگی و تلفات آن را به شدت کاهش دهد. باید تأیید کرد که با توجه به عامل غافلگیری راننده در اکثر سوانح رانندگی، این سیستم قادر است با حذف این عامل و افزایش زمان عکس العمل راننده، تعداد سوانح رانندگی را به شدت کاهش دهد. شاید این سیستم راحت ترین و سریع ترین روش برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن باشد.

شرکت Cohda Wireless کیت مربوط به خودروها را تولید می کند و شرکت زیمنس، پلتفرم Sitraffic را تولید خواهد کرد. این پلتفرم با استفاده از چیپ های Road LINK NXP، اطلاعات جاده ای را به سرعت از خودروهای مجهز به سیستم V2X شرکت Cohda می گیرد و به مراکز مربوطه و خودروها اطلاع می دهد. مراکز اطلاعات ترافیکی با استفاده از این اطلاعات، تابلوهای هوشمند و چراغ های راهنمایی را کنترل می کنند و رانندگان نیز با دریافت این اطلاعات قادرند مسیر خود را بهتر انتخاب کنند و از ترافیک و سانحه در امان بمانند. به این ترتیب باید امیدوار بود که در صورت موفقیت زیمنس و Cohda Wireless امنیت حمل و نقل جاده ای و شهری بهبود چشمگیری یابد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.