بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

برگزاری ​بیست‌ویکمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌‌ونقل بین‌المللی کالا در ۱۴ اسفند

برگزاری ​بیست‌ویکمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌‌ونقل بین‌المللی کالا در ۱۴ اسفند

تین نیوز | بيست‌ويكمين آزمون تأسيس شركت‌های حمل‌ونقل بين‌المللی كالا اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي كشور، محمدجواد عطرچيان گفت: بيست‌ويكمين آزمون تأسيس شركت‌های حمل‌‌ونقل بين‌المللی كالا عمدتاً مبتني بر مهارت‌هاي تخصصي و اطلاعات كاربردي داوطلبين است و ثبت‌نام آزمون به شيوه گذشته از روز پنجشنبه يكم بهمن‌ماه آغاز و در روز جمعه ۳۰ بهمن خاتمه مي‌يابد. كليه اطلاعات موردنياز از جمله شرايط، ضوابط، نحوه ثبت‌نام، محل آزمون، ... ، تدريجاً از طريق لينك آزمون در وب‌سايت سازمان راهداري و حمل‌‌ونقل جاده‌‌اي، به‌نشاني transit.rmto.ir اطلاع‌رساني مي‌شود.

وي افزود: جهت تسهيل فرايند ثبت‌نام، امسال نيز ترتيبي پيش‌بيني شده است تا متقاضياني كه در دو دوره گذشته (۱۹ و ۲۰)، مجاز به شركت در آزمون بوده‌اند، بتوانند با مراجعه به لينك ثبت‌نام، آمادگي خود را براي شركت در آزمون دوره ۲۱ اعلام نمايند. ضمن آنكه امكان ويرايش اطلاعات مندرج در دوره گذشته نيز براي آنها، فراهم شده است. طبعاً اين دسته داوطلبان، تا زماني‌كه اطلاعات خود را ويرايش ننموده‌اند نيازي به مراجعه به ادارات كل حمل‌ونقل استان محل تقاضاي تاسيس نداشته و فرايند ثبت‌نام آنان، با همان مراجعه اينترنتي، به سادگي خاتمه مي‌يابد، البته در صورت هرگونه ويرايش ازجمله تغيير استان محل تقاضاي تأسيس،‌ تغيير عكس، نشاني و امثالهم بايد مدارك جديد خود را به اداره‌كل حمل‌ونقل استان محل تقاضاي تأسيس ارائه کنند.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: براي متقاضياني كه ۲۰ دوره گذشته در آزمون ثبت‌نام نکردند يا مجاز به شركت نبوده‌اند، روال ثبت‌نام همانند دوره گذشته مستلزم تكميل و بارگذاري كليه اطلاعات درخواستي و مراجعه به واحد ترانزيت اداره‌كل حمل‌ونقل استان محل تقاضاي تأسيس، تا ۳ روز كاري بعد از ثبت‌نام اينترنتي است.

وي خاطر نشان كرد: به‌مانند ادوار قبل، سرفصل‌هاي آزمون، در لينك مربوطه اعلام شده است و بديهي است موارد اعلامي، تعهدي عرفي يا قانوني براي سازمان جهت الزام به طرح سوال از تمام يا قسمت‌هايي از آن منابع ايجاد نكرده و براساس آيين‌ نامه صدرالاشاره، كليه متقاضيان اخذ مجوز تاسيس باید از تجارب و دانش جامع و كافي علمي و كاربردي در حوزه‌هاي مرتبط با حمل‌ونقل بين‌المللي كالا و ترانزيت، برخوردار باشند. در هريك از مراجع معرفي‌شده، آخرين ويرايش مربوطه، ملاك طرح سوال خواهد بود.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي، با تأكيد براين كه  تحليل دقيق ديدگاه‌ها و انتقادهاي متقاضيان آزمون ادوار گذشته كه از روشهاي مختلف مكاتبه، ايميل،‌ نمابر، تماس تلفني، پيامك، ... دريافت گرديده، همچنين بررسي ملاحظات و پيشنهادهاي كارشناسان،‌ مديران، صاحبنظران و عموم فعالان حمل‌ونقل مندرج در رسانه‌ها و جرايد، اظهار کرد: سعي شده است تا از نتايج حاصله، با لحاظ مقررات و واقعيات موجود، در جهت بهبود شرايط برگزاري آزمون پيش‌رو، استفاده گردد. همچنين ترتيبي اتخاذ مي گردد تا شمار بيشتري از قبول‌شدگان كه حائز بالاترين رتبه‌هاي كسب‌شده هستند، نسبت به تاسيس شركت حمل‌ونقل بين‌المللي كالا در سراسر كشور اقدام کنند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.