پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخهسواری
اهمیت گسترش زندگی پیاده در کشورهای توسعه یافته تا آنجاست که طی ده سال، سالی ۴۰ میلیون یورو در پاریس سرمایه گذاری شده است.
پس از اولین برنامه توسعه دوچرخه در پاریس از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ با بودجه ای معادل ۱۵۰ میلیون یورو، برنامه جدید ۲۰۲۱-۲۰۲۶ با بودجه ای بیش از ۲۵۰ میلیون یورو به دنبال گسترش زندگی پیاده و ایجاد شهری ۱۰۰ درصد دوچرخه محور است.
به گزارش تین نیوز، در برنامه اول، بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر تجهیز شده و ۵۲ کیلومتر مسیر موقت برای دوره کورونا ساخته شد. در برنامه جدید ۱۳۰ کیلومتر مسیر تجهیز شده دیگر در سطح شهر پاریس و نیز پاریس بزرگ (در تطابق با مسیر قطارهای بین شهری RER) اضافه خواهد شد.
شبکه خدمات محلی با هدف امکان تردد دوچرخه سواران در تمام خیابان ها به گونه ای است که سفر با دوچرخه از مبدا تا مقصد امکان پذیر باشد. همچنین هدف شبکه ثانویه در پاریس بزرگ، تکمیل ساختار اصلی دوچرخه به منظور ایجاد سفرهای طولانی تر است.
اهمیت گسترش زندگی پیاده در کشورهای توسعه یافته تا آنجاست که طی ده سال، سالی ۴۰ میلیون یورو در پاریس سرمایه گذاری شده است.