گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل میکند
گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد می تواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمد ی ارائه کند .
گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد می تواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمد ی ارائه کند .
به گزارش تین نیوز، بر اساس امضای توافقنامه بین گروه ویلهلمسن نروژ ، شرکت حمل و نقل AD Ports Group امارات و شرکت سرمایه گذاری Inveco LLC گرجستان بندر خشک تفلیس که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی عملیاتی می شود ، به عنوان یک مرکز لجستیک محور در امتداد کریدور میانه بین آسیا و اروپا فعالیت خواهد کرد .
بندر خشک تفلیس که در حال حاضر مراحل اجرایی را می گذراند قرار است به عنوان یک مسیر تجاری در حال ظهور مراکز تولیدی غرب آسیا را به بازار های مصرف در اروپا ی شرقی متصل کند .
بر اساس این گزارش بندر خشک تفلیس به منظور تسهیل ورود و خروج و ترانزیت کانتینر های کشور های منطقه ای ، وسایل حمل و نقل و کالا های مختلف طراحی شده که در این بندر امکانات یکپارچه ای مانند ایستگاه حمل و نقل کانتینری ، انبار ، پارکینگ ویژه خودرو همراه با خطوط ریلی که از سمت غرب به بنادر پوتی و باتومی گرجستان و از سمت شرق به آذربایجان منتهی می شود ، آسیا و اروپای شرقی را به هم متصل کند .
«کاپیتان محمد جمعه الشمیسی» مدیر عامل گروه AD Ports Group در این زمینه گفت : گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد می تواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمد ی ارائه کند .
«جمال اینایشویلی» ، مدیر عامل گروه Inveco LLC گرجستان نیز در ادامه افزود : خوشحالم که مذاکرات با AD Ports Group با موفقیت به سرانجام رسید و مشارکت گروه AD Ports Group اجرای موفقیت آمیز بندر خشک تفلیس را تضمین می کند ، زیرا در زمینه عملیات بندری و امکانات لجستیکی تجربۀ ارزنده ای دارد و ما از این بابت برای همکاری بیشتر امارات و گرجستان تلاش می کنیم .
«نیل دی روش» ، رئیس گروه خدمات بندری ویلهلمسن گفت : گرجستان برای مدت طولانی بازار مهمی خواهد بود و توسعه بندر خشک تفلیس که یک پروژه اساسی برای توسعه کریدور تجاری بین دریای خزر و دریای سیاه بود در مسیر جدید به عنوان کوتاهترین مسیر بین آسیا و اروپا در نظر گرفته می شود و انتظار می رود رشد قابل توجهی در جابه جایی کانتینر داشته باشد .
به هرحال وجود بندر خشک تفلیس مزایای قابل توجهی برای مشتریان فراهم می کند .