بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

کانال پاناما به چرخه اصلی ترانزیت کشتی ها بازگشت

افزایش سطح آب در کانال پاناما امیدواری را در بین ذی نفعان دریایی از یکسو و اداره کنندگان کانال بیشتر کرد، زیرا پس از یکسال محدودیت به دلیل خشکسالی، ترانزیت عادی حمل و نقل کانتینری در این کانال آغاز شد و از دید کارشناسان وضعیت در حال بهبود است.

کانال پاناما به چرخه اصلی ترانزیت کشتی ها بازگشت
تین نیوز

افزایش سطح آب در کانال پاناما امیدواری را در بین ذی نفعان دریایی از یکسو و اداره کنندگان کانال بیشتر کرد، زیرا پس از یکسال محدودیت به دلیل خشکسالی، ترانزیت عادی حمل و نقل کانتینری در این کانال آغاز شد و از دید کارشناسان وضعیت در حال بهبود است. بر این اساس از روز ۱۶ ماه می ترانزیت روزانه کشتی از ۲۴ به ۳۱ فروند افزایش یافت.  

به گزارش تین نیوز به نقل از مرین پرس، «پیتر ساند» تحلیلگر ارشد اکسنتا طی سخنانی گفت: رفع محدودیت برای ارائه خدمات حمل و نقل کانتینری پس از یکسال در کانال پاناما تغییرات معنا داری را بیان می کند، زیرا پیش بینی می شود از اول ژوئن ۲۰۲۴ میلادی مجموع ترانزیت روزانه کشتی ها به ۳۲ فروند افزایش یافته و مقامات کانال اعتقاد دارند این رقم در ماه های آینده حتی تا ۴۴ فروند افزایش یابد. زیرا سطح آب پس از بارندگی های اخیر به مرحله قابل قبولی رسیده است.  

وی افزود: اختلال ناشی از کمبود آب در کانال پاناما تأثیر غیر مطلوبی بر قابلیت اطمینان برنامه ریزی و نرخ لحظه ای کشتی کانتینری داشت، اما خوشبختانه کانال پاناما به آرامی به سمت عملیات عادی حرکت می کند.

«پیتر ساند» در پایان تأکید کرد کسب و کار های صنعت کانتینری برای بهبود وضعیت ترانزیت در کانال پاناما خود را آماده می کنند و امید برای بازگشت به حالت عادی زیاد است، اگرچه تأثیر خشکسالی در کانال پاناما برای ماه ها و سال آینده همچنان احساس خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.