بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

موضوع اصلی اجلاس ITF، حمل و نقل جاده ای انعطاف پذیر و سبز

​اجلاس سالانه وزرای حمل و نقل ITF که در لایپزیگ آلمان برگزار شد. اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای(IRU) در قلب این گردهمایی بود و صدای صنعت را روی صحنه و در جلسات سطح بالا قرار داد.

موضوع اصلی اجلاس ITF، حمل و نقل جاده ای انعطاف پذیر و سبز
تین نیوز

اجلاس سالانه وزرای حمل و نقل ITF که در لایپزیگ آلمان برگزار شد. اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای(IRU) در قلب این گردهمایی بود و صدای صنعت را روی صحنه و در جلسات سطح بالا قرار داد.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابر نیوز، IRU  در اجلاس سالانه مجمع بین المللی حمل ونقل (ITF) در لایپزیگ آلمان، خواستار نیاز به شبکه های حمل ونقل انعطاف پذیر و سبزتر شد. بیش از 50 وزیر حمل و نقل و بیش از هزار و 200  شرکت کننده از 80 کشور در اجلاس امسال با موضوع “سبزسازی حمل و نقل: حفظ تمرکز در مواقع بحران” شرکت کردند.

دبیر کل  IRU، اومبرتو دی پرتو در جلسه عمومی افتتاحیه، بر اهمیت انعطاف پذیری و رویکرد عمل گرایانه برای کربن زدایی حمل ونقل جاده ای با استفاده از اقدامات کارآیی اثبات شده در حال حاضر، تاکید کرد.

اومبرتو دی پرتو گفت: سبزسازی صنعت حمل ونقل جاده ای جهان، مأموریت ما است و نمی توانیم اجازه دهیم که بحران ها – هر چند جدی – پیشرفت در خنثی سازی کربن را مختل کنند و این تنها در صورتی محقق می شود که با کربن زدایی عملی، انعطاف پذیری حمل ونقل را تقویت کنیم.

اومبرتو دی پرتو همچنین در میزگرد ویژه وزیران، پشت درهای بسته، درباره بازسازی زیرساخت ها و شبکه های حمل ونقل اوکراین به ریاست وزیر حمل ونقل و ارتباطات لیتوانی و رئیس فعلی ITF، ماریوس اسکودیس، صحبت کرد.

وی بر لزوم تداوم تجارت با فرآیندهای مرزی کارآمد به ویژه با استفاده از سیستمTIR ، استفاده بهتر از IRU و اعضای آن برای هماهنگی امداد اضطراری طبق منشور 75 IRU تاکید کرد.

مذاکرات در سطح بالا

IRU  در حدود 15 نشست دوجانبه در سطح بالا با وزرای حمل و نقل و رهبران سازمان های بین المللی در مورد طیف گسترده ای از موضوعات از ایمنی جاده ها و کربن زدایی گرفته تا تجارت و دیجیتالی شدن برگزار کرد.

این جلسات شامل گفتگو با آذربایجان در مورد آمادگی برای مذاکرات آب و هوایی COP29 آینده در باکو بود. چین در مسیرهای تجاری و کربن زدایی؛ لیتوانی در مورد فرآیندهای مرزی، اوکراین و سیاست کربن زدایی اتحادیه اروپا؛ عربستان سعودی در مورد آموزش و حمل کالاهای خطرناک؛ و ترکیه در مورد فرآیندهای مرزی و اجرای سیستم TIR در عراق.

رویداد خود IRU با عنوان «تبدیل چند بحران به فرصت های چندگانه: آیا حمل ونقل در دنیایی از بحران ها سبزتر و انعطاف پذیرتر است؟ بررسی واقعیت کلی جاده، بر چالش ایجاد تعادل در انعطاف پذیری حمل و نقل و کربن زدایی متمرکز شده است.

رادو دینسکو، رئیس IRU، که این رویداد را افتتاح کرد، گفت: ما باید سازگاری و انعطاف پذیری خود را تقویت کنیم، به ویژه در این شرایط نامطمئن که اکنون در بسیاری از نقاط جهان با آن روبرو هستیم.

اعضای این میزگرد براین عقیده بودند که حمل و نقل سبز و انعطاف پذیر به تنهایی وجود ندارد. این نوع حمل و نقل در کنار ایمنی، به همان اندازه اهمیت دارد و در واقع یکدیگر را در برنامه ریزی بلندمدت برای ایجاد شبکه های حمل و نقل بهتر تقویت می کنند.

با این حال، زمان بندی، تحویل و نیازهای مشتری اغلب بر ملاحظات انتشار CO2 در عملیات شبکه حمل ونقل جاری پیشی می گیرد. بنابراین، کارایی و انعطاف پذیری باید در برنامه ریزی حمل ونقل از ابتدا ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که شبکه ها به عنوان پیش نیاز برای کربن زدایی مؤثر انعطاف پذیر هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.