بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

قطار معلق، شهر ناشناس آلمانی را به شهرت رساند

ووپرتال Wuppertal در شرق دوسلدورف، شهری کمتر شناخته شده در آلمان، اما خانه یکی از هیجان انگیزترین راه آهن های جهان است که آن را به شهرتی بین المللی رساند.

قطار معلق، شهر ناشناس آلمانی را به شهرت رساند
تین نیوز

ووپرتال Wuppertal در شرق دوسلدورف، شهری کمتر شناخته شده در آلمان، اما خانه یکی از هیجان انگیزترین راه آهن های جهان است که آن را به شهرتی بین المللی رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، ووپرتال واقع در دوسلدورف آلمان میزبان یک قطار معلق است که شوروشوق بالایی را حتی برای باتجربه ترین کاربران راه آهن های جهان به ارمغان می آورد.

قطار معلق منحصربه فرد این شهر با واگن های آویزان از یک مسیر مرکزی به طول ۱۳ کیلومتر، حدود ۱۲ متر بالاتر از رودخانه زیرین خود حرکت می کند. در واگن پشتی این قطار یک پنجره پانوراما وجود دارد تا دیدی اجمالی به شهر در پایین قطار و منظره ای دیدنی از آبراهی فراهم آورد که مسیر حرکت این سیستم حمل ونقل عمومی در شهر است.

تردد با این قطار معلق بهترین راه برای خیس نشدن از بارش های یک روز بارانی است، زیرا راه دیگر این جابه جایی سوار شدن به کشتی و خیس شدن تا انتهای این مسیر نیم ساعته است. سیستم این راه آهن برخلاف بسیاری از سیستم های حمل ونقل شهری سراسر جهان، با توجه به قاب های سبز رنگ بزرگی که ریل را در بالای جاده و رودخانه نگه می دارند، بسیار تماشایی است.

ساختار و معماری تشکیل دهنده این راه آهن به عنوان بخشی از هویت شهر مورد تجلیل قرار گرفته و پذیرفته شده است.

تاریخچه سفرهای ریلی معلق

سفر ریل های هوایی در واقع ۲۰۰ سال پیش آغاز شد که هنری رابینسون پالمر انگلیسی، سیستمی را با استفاده از کانتینرهای حمل ونقل آویزان طراحی کرد که توسط اسب ها کشیده می شد. این سیستم دو سال بعد در البرفلد آلمان آزمایش شد و ۸۰ سال طول کشید تا عملیات ساخت وساز ریل هایی مشابه با انواع مورداستفاده در سیستم الکتریکی امروز، با مونوریل های وارونه توسعه یافته در شهرهای بزرگی هم چون برلین و مونیخ آغاز شود و بعدها به ووپرتال برسد.

ووپرتال در آغاز قرن بیست ویکم سه شهر مجزا به نام های بارمن، البرفلد و ووهوینکل بود که در عرض ۳۰ سال گسترش پیدا کرده و با هم ادغام شدند. صخره سختی که شهر روی آن ساخته شده است، توسعه یک سیستم حمل ونقل زیرزمینی را غیرممکن می کرد. از سوی دیگر شهرها در امتداد دره گسترده شده بودند و شلوغ ترین ساختمان های آن ها در نزدیکی رودخانه قرار داشت. به این ترتیب نصب سیستمی که دنباله روی جریان آب باشد، منطقی به نظر می رسید.

ووپرتال که علاوه بر سیستم قطار منحصربه فردش، با وجود فضاهای سبز زیاد در فاصله ۱۰ دقیقه ای از هم، سرسبزترین شهر آلمان نیز به شمار می رود، به تازگی در فهرست بهترین دیدنی های پنهان در اروپا برای سال ۲۰۲۴ گنجانده شده است. جاذبه های دیدنی شهر نیز شامل باغ های گیاه شناسی، باغ وحش و پارک مجسمه سازی والدفریدن و موزه فون در هاید شامل آثاری از قرن هفدهم به بعد است. دو موزه حمل ونقل نیز در این منطقه وجود دارد که یکی از آن ها تجربه واقعیت مجازی از سرگذشت قطارهای معلق را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد.

 

2048197

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.