بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

تجارت کارآمد و شفاف در دبی/ گمرک دبی از بلاکچین استفاده می کند

پلتفرم بلاکچین گمرک دبی برای تقویت همکاری بین نهادهای دولتی و صنایع لجستیک راه اندازی شد. این اقدام نشان دهنده تعهد گمرک دبی به نوآوری و چشم انداز آن برای تحکیم موقعیت امارات به عنوان یک مرکز تجارت جهانی است.

تجارت کارآمد و شفاف در دبی/ گمرک دبی از بلاکچین استفاده می کند
تین نیوز

پلتفرم بلاکچین گمرک دبی برای تقویت همکاری بین نهادهای دولتی و صنایع لجستیک راه اندازی شد. این اقدام نشان دهنده تعهد گمرک دبی به نوآوری و چشم انداز آن برای تحکیم موقعیت امارات به عنوان یک مرکز تجارت جهانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکونومی میدل ایست، گمرک دبی اعلام کرد پلتفرم بلاکچین خود را راه اندازی می کند، گامی با هدف افزایش کارایی و شفافیت در عملیات تجاری در داخل دبی و فرامرزی. این شبکه دیجیتال ایمن و کارآمد، یک دستاورد قابل توجه در سفر تحول دیجیتال دبی، تقویت همکاری بین نهادهای دولتی و صنایع لجستیک است. به گفته دفتر رسانه ای دولت دبی، این اقدام نشان دهنده تعهد گمرک دبی به نوآوری و چشم انداز آن برای تحکیم موقعیت امارت به عنوان یک مرکز تجارت جهانی است.

بررسی آخرین نوآوری های تکنولوژیکی

سلطان احمد بن سلیم، رئیس شرکت بنادر، گمرک و منطقه آزاد، اظهار داشت راه اندازی این پلتفرم بخشی از استراتژی دبی برای تراکنش های دیجیتال است که به ابتکار شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی به انجام رسید.

هدف این پلتفرم بررسی و ارزیابی آخرین نوآوری های تکنولوژیکی است که می توانند خدمات ایمن، کارآمد و موثر ارائه دهند و از این طریق موقعیت دبی را به عنوان یک شهر پیشرو جهانی در پیشرفت فناوری و ابتکارات اقتصاد هوشمند ارتقا دهند. این پلتفرم همچنین به تحکیم کارآفرینی و قابلیت های رقابت جهانی دبی کمک می کند.

بهبود عملیات تجاری از طریق بلاکچین

بن سلیم گفت: «ما مفتخریم پلتفرم بلاکچین جدید را راه اندازی کنیم که نشان دهنده جهشی در افزایش کارایی عملیات تجاری در دبی است. این نوآوری منعکس کننده دیدگاه ما برای تبدیل دبی به یک مرکز جهانی برای تجارت و لجستیک است. معتقدیم استفاده از فناوری های مدرن مانند بلاکچین به بهبود فضای کسب وکار و ارتقای موقعیت دبی به عنوان مرکز اصلی تجارت جهانی کمک می کند. ما متعهد به حمایت از همه تلاش ها با هدف بهبود و ساده سازی عملیات تجاری در دبی و حمایت از استراتژی دیجیتال آن هستیم.»

بلاکچین چه مزایایی ارائه می دهد؟

پلتفرم جدید بلاکچین با مزایای فراوانش، عملیات تجاری را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. این شامل رویه های ساده شده برای تسریع ترخیص کالا از گمرک و معاملات تجاری، صرفه جویی در زمان و تلاش برای همه طرف های درگیر است. علاوه بر این، به اشتراک گذاری داده های ایمن و بدون دستکاری را برای افزایش اعتماد و دید در سراسر زنجیره تامین تسهیل و به ایجاد روابط تجاری شفاف تر و قابل اطمینان تر کمک می کند. از سویی کاهش کاغذبازی و بوروکراسی و ساده سازی فرایندها، منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می شود.

مرکز لجستیک جهانی

عبدالله بسناد (Abdullah Busnad)، مدیر کل گمرک دبی، تاکید کرد راه اندازی پلتفرم بلاکچین گامی مهم در تسهیل حرکت تجاری و ارتقای موقعیت دبی به عنوان یک مرکز لجستیکی جهانی است. بسناد افزود: «این پلتفرم نه تنها به نفع گمرک دبی خواهد بود، بلکه به عنوان ابزاری ارزشمند برای همکاری با سایر نهادهای دولتی عمل می کند و محیط کسب وکار در دبی را روان تر، ساده تر و شفاف تر می کند»

بسناد گفت: «ما همیشه در تلاشیم تا به چشم انداز شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، در راستای ارتقای محیط تجاری پایدار دبی از طریق ابتکارات دیجیتال دست یابیم. این ابتکار بیانگر گامی حیاتی به سوی آینده ای درخشان و دیدنی برای تجارت و خدمات دولتی است و تضمین می کند که نوآوری و سفر رهبری جهانی امارات ادامه دارد.»

افزایش بهره وری خدمات

عتیق المحیری، مدیر اجرایی بخش توسعه گمرک در گمرک دبی، بر اهمیت پلتفرم بلاکچین در بهبود کارایی خدمات از طریق تبادل داده های ساده و فرایندهای خودکار، سرعت بخشیدن به مراحل ترخیص کالا از گمرک و کاهش زمان کلی تراکنش تاکید کرد.

علاوه بر این، شفافیت ذاتی فناوری بلاکچین باعث افزایش اعتماد در سراسر فرایند تجاری می شود و به همه شرکت کنندگان اجازه دسترسی مستقیم به اطلاعات امن را می دهد. بلاکچین همچنین امکان ردیابی بی درنگ کالاها را فراهم می آورد، دید بیشتری در زنجیره تامین ایجاد و مبارزه با تقلب و جعل را تسهیل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.