بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

◄ المپیک حمل ونقل عمومی پاریس را گران کرد

این روزها پاریس میزبان بازی های المپیک تابستانی 2024 است؛ این شهر یکی از امن ترین و کارآمدترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان را دارد که در طول بازی های المپیک قیمت حمل و نقل عمومی این شهر به خاطر حجم بالای ترددهای شهری دو برابر شده است.

المپیک حمل ونقل عمومی پاریس را گران کرد
تین نیوز

این روزها پاریس میزبان بازی های المپیک تابستانی 2024 است؛ این شهر یکی از امن ترین و کارآمدترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان را دارد که در طول بازی های المپیک قیمت حمل و نقل عمومی این شهر به خاطر حجم بالای ترددهای شهری دو برابر شده است.

به گزارش تین نیوز، پاریس از حمل و نقل عمومی بهینه و موثری برخوردار است که دسترسی شما به بخش های مختلف شهر را به راحتی ممکن می کند. در این شهر وسایل مختلفی همچون مترو، قطار شهری، اتوبوس، تراموا، تاکسی، تاکسی آنلاین، قطار کابلی و حتا قایق در دسترس گردشگران و ساکنان قرار دارد. هزینه تمام این گزینه ها از طریق سیستم یکپارچه ای پرداخت می شود و پول نقد جایی در آن ها ندارد.

وجود این شبکه حمل و نقل عمومی در پاریس، امکان گشت و گذار راحت و آسان را در شهر، به گردشگران داده تا بتوانند درصورت داشتن تور پاریس از مکان های مختلف این شهر دیدن کنند.

سامانه متروی پاریس دارای 16 خط داخل شهری و 347 ایستگاه مترو وجود دارد. طول خطوط پاریس 228 کیلومتر و بیشتر زیرزمینی است هر جای پاریس باشید بیشتر از 500 متر با ایستگاه مترو فاصله ندارید. در ساعات پیک مسافری هر یک الی دو دقیقه سرویس به مسافران را انجام می دهد و در ساعات غیر پیک این زمان به پنج دقیقه می رسد. خطوط ترن یا قطار سبک 12 خط است که عمدتا در خارج از شهر قرار دارد.

حمل و نقل در پاریس به وسیله مترو در حال حاضر در حال انتقال به یک سیستم الکترونیکی به نام ناویگو ایزی (Navigo Easy) است.

 

متروی پاریس

 

حمل و نقل عمومی در بسیاری از شهرهای فرانسه عموماً توسط اتوبوس و تراموا انجام می شود. شهر پاریس، از قرن نوزدهم میلادی دارای سیستم تراموا گشت و بعد ها، مترو جایگزین آن شد. افزایش جمعیت و نیاز افراد به رفتن به حومه پاریس، موجب بازگشت تراموا به این شهر شد.

تراموا، وسیله ای برای تماشای شهر از ارتفاعی بالاتر از مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس است. تراموا در واقع قدیمی ترین شبکه راه آهن حمل و نقل عمومی در پاریس است و قدمت آن به سال 1852 برمی گردد. تا سال 1914 یک سیستم تراموا کاملاً برقی در این شهر موجود بود و بیش از 100 خط تراموا در پاریس وجود داشت!پاریس، دارای ۸ خط تراموا بوده که این خطوط، با اعداد و حروف مشخص شده اند.

اتوبوس های موجود در شهر پاریس، نسبت به سایر وسایل حمل و نقل مانند مترو یا قطار های سریع السیر، جالب تر و راحت تر هستند. خطوط اتوبوسرانی پاریس، مقاصد مختلف و متنوع تری را نیز پوشش می دهند.

58 خط اتوبوسرانی در سطح شهر پاریس و 218 خط در حومه شهر پاریس کار حمل ونقل عمومی مسافران را عهده دار هستند.

اتوبوس های پاریس

 

ایستگاه های اتوبوس تقریباً در تمامی شهر موجود بوده که در حال حاضر، بخش زیادی از آن ها دارای سامانه الکترونیکی اطلاعات نیز می باشند. این سامانه، به افراد اطلاع می دهد که اتوبوس بعدی چه زمانی می رسد.

خطوط اصلی اتوبوس رانی پاریس، فعالیت خود را از ساعت ۵ صبح آغاز کرده و تا نیمه شب ادامه خواهند داد. با افتتاح خط شبانه نیز، بسیاری از گردشگران، به آرزوی خود برای گردش شبانه در شهررسیده اند. این اتوبوس ها ، ایستگاه خود را در مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ترک خواهند کرد.

بنابر اعلام منابع خبری در پاریس قیمت حمل و نقل عمومی در طول بازی های المپیک دو برابر شده است. 10 بلیت کارتی در حالی که قیمت 17.5 یورویی دارد در دوره المپیک پاریس با 32 یورو به فروش می رسد. همچنین قیمت تکی این بلیت 4 یورو خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.