بازدید سایت : ۶۹۱۴۹

حمله سایبری باعث تاخیر صدها پرواز در آمریکا شد

رسانه های آمریکا اعلام کردند که علت تاخیر صدها پرواز و سرگردانی مسافران در فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما احتمالاً یک حمله سایبری بوده است.

حمله سایبری باعث تاخیر صدها پرواز در آمریکا شد
تین نیوز

 رسانه های آمریکا اعلام کردند که علت تاخیر صدها پرواز و سرگردانی مسافران در فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما احتمالاً یک حمله سایبری بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیلی میل، حمله سایبری احتمالی در صبح شنبه باعث تاخیرهای گسترده پروازهای فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما شد و از مسافران خواسته شد برای کسب اطلاعات با ایرلاین خود تماس بگیرند.

طبق گزارش فلایت اور  FlightAware، تا ساعت 8 بعد از ظهر روز شنبه، اختلال در سفرهای هوایی همچنان ادامه داشت و 247 پرواز همچنان با تاخیر مواجه بودند و شش پرواز نیز لغو شد.

این فرودگاه پیش تر در همان روز مسافران را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) آگاه کرد که "قطعی اینترنت و سیستم های تحت وب" از اوایل صبح شنبه رخ داده است، که به احتمال زیاد به دلیل حمله سایبری به بندر سیاتل، از جمله فرودگاه سیاتل-تاکوما بوده است.

مقامات در این شبکه اجتماعی گفتند: بندر سیستم های حیاتی را ایزوله کرده است و در حال تلاش برای بازگرداندن خدمات کامل خود می باشد.

تابلوی اطلاعات پرواز، برخی از پروازهای لغو شده به دلیل قطعی را نشان می داد از جمله پروازهای شیکاگو، دنور، رالی-دورهام، دالاس، تورنتو، شارلوت، میامی، بوستون، فیلادلفیا، مونترال، آتلانتا، سنت لوئیس و هیوستون.

طبق گزارش لینوود تایمز، مقامات توضیح دادند که هنوز مقیاس حمله سایبری به بندر سیاتل فاش نشده است و اینکه چه زمانی سیستم ها دوباره به طور کامل کار می کنند، مشخص نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.