بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

وزیر حمل و نقل ازبکستان خبر داد: تکمیل کریدور ترانس افغان تا ۵ سال آینده​

وزیر حمل و نقل ازبکستان طی سخنانی اعلام کرد که ساخت کریدور ریلی موسوم به ترانس افغان دستکم حدود ۵ سال به طول خواهد انجامید.

تین نیوز |

وزیر حمل و نقل ازبکستان طی سخنانی اعلام کرد که ساخت کریدور ریلی موسوم به ترانس افغان دستکم حدود ۵ سال به طول خواهد انجامید.

 

به گزارش تین نیوز،  به نوشته نشریه آمو ازبکستان، الهام ممدوف با تاکید بر اینکه تمامی قراردادها و تفاهمنامه های مربوط به ساخت این کردور ریلی برای اتصال آسیای مرکزی به بنادر جنوبی پاکستان از طریق افغانستان به امضای نهایی رسیده، ساخت مسیرها و اتصالات میان آنها به ویژه در مناطق صعب العبور داخل خاک افغانستان را امری زمانبر خواند. وی در عین حال از تاکید رئیس جمهور ازبکستان برای ساخت هر چه سریعتر این کریدور ریلی خبر داد.

وی اعلام کرد که کشورش تاکنون با چند کشور و شرکت بین المللی برای تامین مالی و ساخت مسیر کریدور ترانس افغان مذاکره داشته و به احتمال زیاد، کار ساخت این کریدور ریلی از ابتدای سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد.

کریدور ترانس افغان از مرز ریلی ترمز در ازبکستان آغاز شده و با عبور از کابل به سمت شهر پیشاور در شمال پاکستان کشیده خواهد شد.

ازبکستان امیدوار است با ساخت این کریدور ریلی، تا حد زیادی در زمان و هزینه مورد نیاز برای انتقال کالا میان بنتدر اقیانوسی پاکستان و منطقه آسیای مرکزی صرفه جویی شود. در حال حاضر، سیر مسافت میان ازبکستان تا پاکستان حدود ۳۵ روز زمان خواهد برد که با ساخت کریدور ترانس افغان، این زمان به ۳ الی ۵ روز کاهش خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.