بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ 2 انتقاد به دستورالعمل حمل‌ونقل اینترنتی

در حالی وزیر کشور دستور تهیه دستورالعمل فعالیت شرکت‌هاى حمل‌ونقل اینترنتى را صادر کرده است که یکی دوسالی است فعالیت بی‌ضابطه شرکت‌های حمل‌ونقلی و مشکلاتی که به وجود آورده‌اند داد مردم و آژانس‌های مسافربری داخل شهری را درآورده است.

2 انتقاد به دستورالعمل حمل‌ونقل اینترنتی
تین نیوز

در حالی وزیر کشور دستور تهیه دستورالعمل فعالیت شرکت‌هاى حمل‌ونقل اینترنتى را صادر کرده است که یکی دوسالی است فعالیت بی‌ضابطه شرکت‌های حمل‌ونقلی و مشکلاتی که به وجود آورده‌اند داد مردم و آژانس‌های مسافربری داخل شهری را درآورده است.

به گزاش خبرنگار تین‌نیوز، کسب و کار اینترنتی سال‌های زیادی نیست که در میان مردم جهان باب شده، اما در همین زمان اندک توانسته جایگاه خوبی در میان عموم مردم پیدا کند، در دنیایی که زن و مرد دوش به دوش یکدیگر خارج از منزل مشغول به کار هستند زمان کافی در اختیار نیست تا نسبت به تامین مایحتاج اقدام شود و لذا وجود این قبیل خدمات رسانی‌ها، اجتناب ناپذیر می نماید که، حمل ونقل اینترنتی نیز از این قادعه مستثنی نیستند.

 سخنگوی وزارت کشور از دستور رحمانی فضلی، وزیر کشور به شوراى‌عالى هماهنگى ترافیک شهرهاى کشور مبنى بر تدوین دستورالعمل مشخص برای فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل اینترنتى خبر داده و گفته است: شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مسئولیت این کار را برعهده دارد.

بنا براساس گفته‌های سامانی ظاهراً، دولت توجه جدی برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ‌ها  در این دوره دارد و در این کار اقدام به استفاده از تجربیات دیگر کشورها کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود، اشاره‌ای دارد به نقش این دست خدمات حمل‌ونقلی در کاهش ترافیک در شهرهای بزرگ؛ او می‌گوید: در حال حاضر بیش از ٦٦ کشور و ۵۰۷ شهر در اروپا، آمریکا و آسیا از این سیستم حمل‌ونقل هوشمند بهره‌مند هستند و باید ازاین ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.

 نکته مثبت دستور وزیرکشور در این میان، توجه به نظرخواهی به منظور دستورالعملی است که قرار است به منظور ساماندهی حمل‌ونقل اینترنتی است که باید در آن مطالبات مردم و نظرات ارگانها و نهادهای مرتبط، را در تدوین دستورالعمل‌ها برای نظام‌مند کردن فعالیت این شرکت‌ها مورد دقت نظر قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت کشور خاطرنشان کرده: در تدوین این دستورالعمل باید رعایت حقوق شهروندی، تکالیف و وظایف شرکت‌ها در قبال مردم، نحوه ارائه خدمات و گزینش رانندگان، تنظیم روابط دستگاه‌های مرتبط با موضوع و رفع نواقص و معایب احتمالی مورد توجه قرار بگیرد.

به گززارش تین‌نیوز، اقدام پسندیده اما دیرهنگام وزارت‌کشور می‌تواند از دو جنبه مورد نقد قرار بگیرد یکی این‌که چرا در دستور صادر  شده از سوی وزیر اشاره‌ای به بازه زمانی مشخص در مدون کردن دستورالعمل نشده و دیگر آن‌که، از اشاره به سازمانی که در این راه به شورای هماهنگی وزارت کشور در تدوین کمک کند نشده است، با این تفاسیر و با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و تعطیلی 13 روزه سال نو، امیدی به اماده شدن این دستورالعمل به این زودی‌ها نیست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.