بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

توسعه حمل‌ونقل عمومی اولویت‌های وزارت نفت است

در نخستین نشست که با حضور محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و دیگر مدیران ارشد دو شرکت برگزار شد، طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران مورد اشاره قرار گرفت.

توسعه حمل‌ونقل عمومی اولویت‌های وزارت نفت است
تین نیوز |

مدیران عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از تلاش‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارت نفت در حمایت حداکثری از اجرای طرح‌های اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش حمل‌ونقل قدردانی و اعلام کردند که نفت در اجرای طرح‌ها و قراردادهای امضا شده در این حوزه، به عنوان یک بازوی توانمند از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت میزبان مدیران ارشد شرکت بهره‌برداری مترو تهران و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران بود تا در این نشست که به دعوت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد، شرایط پروژه‌های مشترکی که در دستور کار طرف‌ها قرار دارد بررسی و درباره چالش‌های احتمالی این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر شود.

 

نفت: نیازی به ضمانتنامه نیست

 

بر اساس این گزارش، در نخستین نشست که با حضور محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و دیگر مدیران ارشد دو شرکت برگزار شد، طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران مورد اشاره قرار گرفت.

 

دلاویز در این زمینه گفت: این طرح به جهت نقش موثری که در توسعه حمل‌ونقل عمومی خواهد داشت، از اولویت‌های وزارت نفت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت است؛ به همین دلیل بر شتاب گرفتن اجرای آن تاکید داریم و در این مسیر، تمام‌قد در کنار شرکت‌های قطار شهری کلانشهرها ایستاده‌ایم.

 

وی از حذف شرط دریافت ضمانتنامه (یک درصد) از سازمان‌های قطار شهری طرف قرارداد در راستای تسهیل اجرای قرارداد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که طرح با سرعت اجرایی شود.

 

نوبخت نیز در این نشست عنوان کرد: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نهایت همکاری را در اجرای قرارداد توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران داشته و انصافا به عنوان بازویی توانمند، از هیچ کمکی دریغ نکرده است.

 

وی با اشاره به جابجایی روزانه ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر توسط مترو تهران و ضرورت نیاز به توسعه مترو در پایتخت گفت: در این میان، استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید فرصت خوبی را برای تحقق اهداف توسعه‌ای در بخش حمل‌ونقل به ویژه مترو فراهم کرده است و در تلاشیم که از این ظرفیت به‌طور حداکثری استفاده کنیم.

 

اول آبان ماه پارسال بود که قراردادهای طرح افزایش ۲ هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی کلانشهرهای کشور بین شرکت‌ بهینه‌سازی مصرف سوخت، شهرداری‌های ۹ کلانشهر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم و سازمان‌های قطار شهری مربوطه امضا شد؛ طرحی که قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ به طور کامل اجرایی شود.

 

با اجرای کامل این طرح که ارزش مجموع قراردادهای آن ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است، در مجموع هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی تهران و هزار دستگاه واگن جدید به ناوگان متروی هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم اضافه خواهد شد.

 

در پایان این نشست، سیدحسین طاهری، رئیس روابط عمومی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز با اشاره به همکاری شرکت بهره‌برداری مترو تهران با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و نمایش پیام‌های آموزشی در زمینه مصرف بهینه انرژی در فضای تبلیغات محیطی ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو تهران، از همکاری این شرکت قدردانی کرد.

 

تردد ۲۷ هزار تاکسی با سن بالای ۱۰ سال در سطح تهران

 

دومین نشست که روز گذشته به میزبانی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد، نشست با مدیران ارشد سازمان تاکسیرانی تهران بود.

 

دلاویز در این نشست به طرح جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی فرسوده (تاکسی صندوقدار و تاکسی ون) که مدتهاست مصوبه شورای اقتصاد آن اخذ شده اشاره کرد و گفت: مناسفانه این طرح به دلایل متعدد هنوز وارد فاز اجرایی نشده و نفت همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بود برای هرگونه همکاری به منظور رفع مشکلات پیش‌رو و اجرایی شدن طرح آمادگی دارد.

 

وی افزود: تردد تاکسی‌های فرسوده با توجه به سهم قابل‌توجه حمل‌ونقل با تاکسی در تهران تبعات جبران‌ناپذیری به ویژه در زمینه آلایندگی هوا به دنبال دارد و همین موضوع، ضرورت اصلاح این رویه را دوچندان کرده است.

 

دلاویز با بیان اینکه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت در کنار سازمان تاکسیرانی است و هر پیشنهاد سازنده‌ای در این راستا استقبال می‌کند، یادآور شد: ضعف خودروسازان در تامین خودروهایی با مشخصات لازم در این طرح نباید باعث شود از استانداردهای خود کوتاه بیایید. این طرح باید به بهترین شکل اجرایی شود.

 

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران نیز با تایید این موضوع، عنوان کرد: ضعف خودروسازان داخلی از یک طرف و محدودیت‌های واردات خودرو از طرف دیگر، اجرای طرح جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی فرسوده را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

 

وی با اشاره به سهم ۲۲ درصدی حمل‌ونقل با تاکسی از مجموع روش‌های حمل‌ونقل در تهران گفت: روزانه ۴.۵ میلیون سفر با تاکسی در شهر تهران انجام می‌شود و هم‌اکنون ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران تردد می‌کنند.

 

قنادان ادامه داد: قدردان حمایت‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت هستیم و برگزاری این جلسه به دعوت شما نیز نشان می‌دهد که با وجود محدودیت‌هایی که در خارج از مجموعه صنعت نفت گریبانگیر این طرح است، شما همچنان بر همکاری و تسریع در اجرای طرح تاکید دارید.

 

وی گفت: مذاکراتی داشته‌ایم تا برای اجرای این طرح، در صورت امکان، حداقل مجوز واردات خودرو با کاربری عمومی را دریافت کنیم؛ مذاکرات با خودروسازها نیز همچنان در دستور کار است و امیدواریم بتوانیم چالش‌های طرح را هرچه سریعتر رفع کنیم.

 

منبع: انرژی امروز
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.