اهمیت تغییر شیوه سفر از خودروی شخصی به حمل و نقل عمومی
به منظور سهولت در حرکت قطار سبک شهری و اتوبوس تندرو، برخی تقاطع ها از نظر چراغ دار بودن و اولویت عبور ناوگان حمل و نقل همگانی در مسیر این خطوط بازنگری شده که در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و همکاری شهروندان در تغییر شیوه سفر از خودرو شخصی به حمل و نقل عمومی، شاهد ترافیک روان و کاهش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از انجام مطالعات و پیشنهاد تکمیل تقاطع های غیر همسطح شبکه معابر شهر تهران خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شهریار افندی زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به توسعه متوازن شبکه حمل و نقل همگانی و شبکه معابر شهری به عنوان راه حل مناسبی برای کاهش ترافیک گفت: رفع گره های کور ترافیکی شهر تهران علاوه بر این که باعث بهبود تردد وسایل نقلیه شخصی می شود، در بهبود تردد وسایل حمل و نقل همگانی تاثیر به سزایی دارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر مطالعات جامع شبکه معابر به عنوان یکی از محورهای طرح جامع حمل و نقل شهر تهران افزود: زمان تاخیر در شهر تهران حدود ۴۰ درصد از زمان سفر شهروندان را شامل می شود و آنچه مسلم است کاهش تاخیر در تقاطع ها علاوه بر پیشگیری از اتلاف وقت، باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش شاخص های آلودگی هوا می شود.
افندی زاده همچنین افزود: در این مطالعه پس از بررسی طرح تفصیلی شهرسازی تهران، پیشنهادهای مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، سازمان فنی و عمرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و طرح سابق جامع حمل و نقل، پتانسیل ساخت تعداد ۱۱۱ تقاطع غیر همسطح در سطح شهر تهران با توجه به اولویت ایجاد دسترسی های مناسب برای تردد وسایل حمل و نقل همگانی، توسعه حداقلی و متوازن شبکه معابر شهر تهران، رفع گره های کور ترافیکی، توجه به مناطق حاشیه ای و ایجاد دسترسی های مناسب به عنوان دروازه های ورودی شهر تهران، بررسی هزینه و فایده احداث یا تکمیل تقاطع غیر همسطح، رعایت سلسله مراتب عملکردی شبکه معابر شناسایی شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تمامی تقاطع های پیشنهادی در مدل کلان نگر شهر تهران مدل سازی و ارزیابی شده و پس از بررسی های انجام شده، در نهایت ۵۱ تقاطع غیر همسطح برای احداث یا تکمیل در سطح شهر تهران تا افق سال ۱۴۰۸ پیشنهاد شدند که بهبود شاخص های حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بیشینه و ساخت این تقاطع های غیر همسطح، تاخیر در شبکه معابر شهر تهران تا حد قابل توجهی کاهش یافت.
افندی زاده با اعلام اینکه مناطق حاشیه ای ۱۸ و ۲۲ به ترتیب با ۱۵ و ۱۱ درصد بیشترین سهم را از تعداد تقاطع های غیر همسطح دارند، گفت: منطقه ۱۸ با اتصال به محورهای اسلامشهر و جاده ساوه، با تردد بالای وسایل نقلیه سنگین و حمل بار است و ایجاد دسترس های مناسب در بزرگراه های این منطقه تعداد گره های ترافیکی ورودی شهر تهران را کاهش می دهد و همچنین منطقه ۲۲ نیز دروازه غربی شهر تهران محسوب گردیده و اصولا منطقه نوسازی است که جاذب جمعیت می باشد و تکمیل تقاطع های غیر همسطح آن با توجه به عدم تکمیل شبکه معابر فعلی ضروری به نظر می رسد و مناطق ۶ و ۱۶ نیز با اختصاص ۹ درصد از تعداد تقاطع های غیر همسطح در رتبه بعدی قرار دارند.
گفتنی است به منظور سهولت در حرکت قطار سبک شهری و اتوبوس تندرو که در طرح جامع حمل و نقل پیشنهاد شده اند، برخی تقاطع ها از نظر چراغ دار بودن و اولویت عبور ناوگان حمل و نقل همگانی در مسیر این خطوط بازنگری شده که در صورت تامین منابع مالی و تکمیل تقاطع های فوق در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و همکاری شهروندان در تغییر شیوه سفر از خودرو شخصی به حمل و نقل عمومی، شاهد ترافیک روان و کاهش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود.
جناب افندی زاده زرگری ، نیک میدانی ، این امر در تهران غیر ممکن است ، ۲۸ سال تمام مناصب مدیریتی در ترافیک را سپری نمودی و هنوز متوجه نشدی چگونه حمل و نقل عمومی را سامان دهی !!!!!! گزارشات شرکت های مشاور اقماری ات !!!!!! حتی ارزش کاغذهایشان را ندارند جناب دائما مدیرکل و معاون !!!!!!! زمان رفتن و تدریس فرا رسیده که به عافیت نزدیکتر است دوست گرامی !!!!!