چشم بهسازی شبکه ریلی به اقدامات دولت آتی
عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه شبکه حمل و نقل ریلی باید سهم بیشتری از جا به جایی مسافر و بار داشته باشد، گفت: کاهش تصادفات جاده ای با هدایت مسافر و بار به شبکه ریلی ممکن می شود.
به گزارش خانه ملت، یوناتن بت کلیا با اشاره به ایمن بودن ناوگان حمل و نقل ریلی در قیاس با هوایی و زمینی، گفت: بروز کمترین مخاطرات و حوادث در شبکه ریلی یکی از دلایل ضرورت توجه بیشتر به این شبکه است.
نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شبکه حمل و نقل ریلی باید سهم بیشتری از جا به جایی مسافر و بار داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه در سال های اخیر در نتیجه ایمن نبودن جاده ها و غیراستاندارد بودن اغلب وسایل نقلیه تلفات جاده ای زیاد شده است، باید برنامه ریزی برای استفاده از حمل و نقل ریلی صورت بگیرد.
وی از انعقاد قراردادهایی با شرکت های داخلی برای تولید واگن خبر داد و تصریح کرد: امروز نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد خرید 100 واگن از شرکت کوثر و شرکت واگن سازی اراک منعقد شد که این اقدام در راستای نوسازی ناوگان ریلی و حمایت از تولید داخلی صورت گرفت.
بت کلیا ادامه داد: برای گسترش استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی در کشور توسعه زیرساخت ها و همچنین نوسازی آن از ضرورت ها بوده از این رو دولت آتی باید در کنار توجه به شبکه ریلی و نوسازی آن به بهسازی و ایجاد زیرساخت ها در این حوزه نیز توجه کند.
دو خطه کردن خطوط اقدامی در راستای افزایش بهره وری شبکه ریلی
این نماینده مردم در مجلس دهم، از تصمیم اخیر دولت برای افزایش 9 هزار و 500 کلیومتر ریل به شبکه ریلی خبر داد و افزود: دو خطه کردن خطوط در بسیاری از مسیرها اقدامی در راستای افزایش بهره وری شبکه ریلی کشور بوده است.
وی با اشاره به سفر کمیته ای از کمیسیون عمران مجلس به کشور آلمان، گفت: در این سفر بازدیدی از شبکه ریلی و سایر وسائط حمل و نقل صورت گرفت و مقرر شد با کمک آلمانی ها توسعه کریدور شمال- جنوب و شرق- غرب صورت بگیرد.
بت کلیا اتصال بنادر به شبکه ریلی را راهکاری برای افزایش مراودات تجاری با کشورهای خارجی خواند و افزود: افزایش بازدهی اقتصادی در گرو رشد و توسعه شبکه حمل و نقل کشور است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تعامل دستگاه های مختلف در حوزه توسعه شبکه ریلی می تواند بهره وری در این حوزه را افزایش دهد.