بازدید سایت : ۲۶۳۰۶

توصیه معاون اول رئیس جمهور درباره انتصابات در دستگاه های اجرایی

وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی، موضوع ایجاد هماهنگی میان معاونین خود را مورد توجه جدی قرار داده و دایره انتخاب خود را از مرکز کشور فراتر برده و نخبگان را در هر استان و شهرستانی شناسایی و به کارگیرند.

توصیه معاون اول رئیس جمهور درباره انتصابات در دستگاه های اجرایی
تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور درباره انتصابات در دستگاه های اجرایی گفت: وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی، موضوع ایجاد هماهنگی میان معاونین خود را مورد توجه جدی قرار داده و دایره انتخاب خود را از مرکز کشور فراتر برده و نخبگان را در هر استان و شهرستانی شناسایی و به کارگیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمدرضا عارف در جلسه چهارشنبه شب هیئت دولت، با قدردانی از اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های مختلف در بخش دولتی و خصوصی برای برگزاری شایسته آیین پیاده روی اربعین، با بیان این که «طبق گزارش ها، ارتقای کیفی برگزاری این مراسم امسال نیز ادامه داشته و زوار رضایت بیشتری دارند»، اظهار کرد: لازم است از همکاری های صمیمانه دولت و مردم عراق نیز در این راستا تشکر کنیم.

عارف در ادامه با تبریک به وزرا و آرزوی موفقیت برای ایشان، افزود: در مدت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، شاهد همدلی کم سابقه ای میان دولت و مجلس بودیم که باید از این بابت از مجلس شورای اسلامی و نیز هماهنگی و یکپارچگی وزرای پیشنهادی قدردانی کنم. این همدلی پیام های ارزشمندی به دنبال داشت و نشان داد که وفاق ملی نه صرفاً یک شعار، که یک نگاه و رویکرد جدید در حکمرانی است.

وی بالا بودن سطح متوسط آرای نمایندگان مجلس به وزرا را، نشانه همراهی مجلس با رویکرد وفاق ملی دانست که قطعاً بازتاب مثبتی در داخل و خارج کشور خواهد داشت و خاطرنشان کرد: حرکت دولت در ۴ سال آینده بر سه محور استوار خواهد بود، یکی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دوم سند چشم انداز و سیاست های کلی و سوم برنامه هفتم توسعه.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که «در دولت های گذشته گاهی مسائل جزئی وقت زیادی از دولت ها می گرفت»، بر اهمیت پرهیز از مشغول شدن دستگاه های اجرایی به مسائل جزئی تاکید و تصریح کرد: انتصابات در دستگاه های اجرایی باید فارغ از قومیت، جنسیت، مذهب و گرایش های سیاسی، صرفاً بر پایه شایسته سالاری باشد. وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی، موضوع ایجاد هماهنگی میان معاونین خود را نیز مورد توجه جدی قرار دهند و تلاش کنید دایره انتخاب خود را از مرکز کشور فراتر برده و نخبگان را در هر استان و شهرستانی شناسایی و به کارگیری کنید.

وی همچنین به برنامه دولت چهاردهم برای تربیت نسلی جدید از مدیران جوان با همکاری بنیاد نخبگان اشاره کرد و از وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی خواست، نسبت به انتخاب جوانان توانمند و دارای تجربه برای مسئولیت ها اهتمام داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.