بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

ظرفیت پارکینگ های مرز دوغارون خراسان رضوی چهار هزار دستگاه کامیون است

فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: اکنون سه پارکینگ با ظرفیت توقف بیش از چهار هزار دستگاه کامیون ایران و خارجی در گذرگاه رسمی دوغارون واقع در تایباد فعال و نیازمند ساماندهی است.

ظرفیت پارکینگ های مرز دوغارون خراسان رضوی چهار هزار دستگاه کامیون است
تین نیوز

مهدی شیردل در حاشیه بازدید از محل توقفگاه های کامیون های کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز دوغارون با اشاره به ظرفیت چهار هزار دستگاه کامیون در پارکینگ مرز دوغارون گفت: ساماندهی پارکینگ های دولتی و بخش خصوصی ناوگان حمل و نقل کامیون های ایرانی و خارجی در گذرگاه زمینی دوغارون ضروری است و همه دستگاههای متولی باید در این حوزه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شیردل اظهار کرد: به طور میانگین روزانه هزار دستگاه کامیون حامل بار و یا خالی در مرز دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد دارند، می طلبد که همه ادارات مستقر در دوغارون، دستگاههای شهرستانی و استانی برای نظام بخشی در این راستا تلاش کنند.

فرماندار تایباد ادامه داد: مرز دوغارون اولین ورودی به جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور همسایه افغانستان به شمار می رود، نیاز می رود بستر و ظرفیتهای لازم برای توسعه روابط بین ۲ کشور فراهم شود.

وی گفت: دوغارون مهمترین دروازه تجاری ایران با افغانستان است که تسهیل در رفت و آمد ناوگان حمل و نقل و مسافری می تواند منجر به افزایش سطح روابط با این کشور در حوزه های مختلف شود.

 

شیردل به تراز تجاری ایران و افغانستان اشاره و بیان کرد: سالانه سطح مبادلات تجاری ایران و افغانستان از طریق دوغارون به سه میلیارد دلار می رسد، توسعه و پویایی بخش تجاری دوغارون نقش زیادی در اقتصاد استان خراسان رضوی و کشور دارد که این امر نیز اشتغال پایدار را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۵ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از طریق معبر دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف آن صادر می شود که این نشان از بازار پسندی انواع کالاهای ایرانی در بین مردم این کشور دارد.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.