بازدید سایت : ۲۶۳۰۶

جاده مشهد شاندیز دیگر پاسخگوی حجم ترافیک نیست

جاده مشهد شاندیز بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ سال از احداث، دیگر پاسخگوی این حجم از خودرو و ترافیک نیست.

جاده مشهد شاندیز دیگر پاسخگوی حجم ترافیک نیست
تین نیوز

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: جاده مشهد شاندیز بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ سال از احداث، دیگر پاسخگوی این حجم از خودرو و ترافیک نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا رحیمیان امروز، ۳۱ مردادماه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دولت گفت: همزمان با هفته دولت ۵۹ پروژه در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

رحیمیان با بیان اینکه ۲۳ پروژه با اعتبار ۴۹۸ میلیارد تومان در بخش روستایی و ۳۶ پروژه با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومان مربوط به حوزه شهری است، اظهار کرد: گرچه تعداد پروژه های روستایی کمتر هستند ولی به لحاظ تخصیص اعتبار بیشتر است.

وی بیان کرد: برنامه های امسال در حوزه اجرایی و کارهایی که نمود عینی فعالیت های دولت باشد، انجام می شود.

وی با اعلام اینکه اعتبارات امسال شهرستان طرقبه شاندیز نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است، تصریح کرد: از ۵۹ پروژه امسال ۴ پروژه کلنگ زنی و ۵۵ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

رحیمیان اعتبار کل این تعداد پروژه را ۶۹۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پارسال نیز همین تعداد پروژه اما با اعتبار بسیار کمتر بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رویکرد و توجه ما به حوزه روستایی است، افزود: بیشترین اعتبار در نظر گرفته شده برای حوزه آب و راه بوده است.

رحیمیان با اشاره به شروع هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت از فردا پنج شنبه با زیارت عاشورا و غبارروبی شهدا آغاز می شود.

وی تأکید کرد: دولت دکتر پزشکیان ادامه دولت شهید رئیسی است و تفاوتی در بین این دو دولت نمی بینیم، هر دو برای خدمت گزاری به مردم مشغول فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز در ادامه با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز امسال شهرستان از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی تأمین شده است، افزود: برای فصل بهداشت و درمان ۹۰۰ میلیون تومان، عمران و شهری ۲۰۵ میلیارد تومان، آموزش ۵۰۰ میلیون تومان، ورزش ۳۰۰ میلیون تومان، کشاورزی ۶۱ میلیارد، صنعت ۱۴۲ میلیارد تومان، آب و فاضلاب ۴۶ میلیارد تومان، انرژی ۱۹۴ میلیارد و برای سرفصل مخابرات ۷۰۰ و سایر پروژه ها نیز ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز گفت: در مجموع ۶۲۳ پروژه روستایی و ۳۶ پروژه شهری است که از شاخص ترین آنها در بخش صنعت دو پروژه پلی اتیلن فرش نگین مشهد و احداث خانه جوان طرقبه هست که کلنگ زنی شده است.

رحیمیان با اشاره به اینکه در حوزه تأمین پست برق در شهرستان اقدامات خوبی شده است، افزود: امسال پست ۴۰۰ کیلوولت و ۱۳۲ ولت وارد مدار شده است.

وی با اعلام اینکه برای راه های شهرستان به خصوص آزادراه اعتبار خوبی دیده شده است، بیان کرد: در بخش بهداشت هم برای اینکه پروژه ها به مرحله افتتاح برسد اعتبارات خوبی جذب شده است.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز در ادامه با گلایه از غفلت خبری در ابر پروژه فناوری و دیجیتال گفت: ابر پروژه فناوری و دیجیتال اولین یا دومین پروژه ایران خواهد بود که با ایجاد بزرگترین مرکز دیجیتال و فناوری نیمی از منطقه شرق کشور را پوشش می دهد.

وی افزود: نقطه جغرافیایی آن ویرانی و حد فاصل شهرک پرستو است که اگر این اتفاق بیفتد، در آینده نزدیک به مرکزی تبدیل خواهیم شد که ایران را پوشش خواهد داد و به نوعی مرکز تمام نقاط کشور طرقبه شاندیز می شود.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز همچنین با اشاره به پروژه دهکده المپیک گفت: برای ورزشگاه ثامن، دهکده المپیک را پیش بینی کردیم که در دستور کار برنامه هفته دولت قرار دارد و از طریق استانداری برای آن برنامه ریزی می شود. این پروژه نویدبخش روزهای خوب برای ما در این منطقه است.

رحیمیان در ادامه معضل اصلی را مرز تقسیمات سیاسی دانست و گفت: نگاه به مرز تقسیمات سیاسی، نگاه مشهد _ طرقبه نیست بلکه استانی است. دستور آن را استاندار خراسان رضوی در شورای مختلف تعیین کردند و نگاه به حل این مشکل استانی است.

وی همچنین با اشاره به ترافیک موجود در جاده مشهد به شاندیز اظهار کرد: جاده مشهد_شاندیز بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ سال از احداث، دیگر پاسخگوی این حجم از ترافیک نیست.

وی با تأکید بر اینکه مسیر شاندیز نیاز به بازبینی و بازسازی دارد، افزود: گرچه تداخل حریم و محدوده ها باعث مشکل می شود اما شورای شهر و شهرداری قدمی برای رفع مشکلات نمی گذارند.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز در پاسخ به گلایه از حضور اتباع در این شهرستان اظهار کرد: ساخت و ساز انجام شده و سختگیری در مشهد سبب شده اتباع به طرقبه و شاندیز بیایند.

وی با بیان اینکه گرچه آمار حضور اتباع در این شهرستان پایین است ولی همین تعداد هم باید به مشهد برگردند، افزود: تکدی گری در مشهد سازمان یافته است.

جواد عبدی، عضو شورای اسلامی شهر شاندیز در ادامه در رابطه با مسیرهای منتهی به شاندیز اظهار کرد: محور شاندیز تا زمانی که جاده بین شهری باشد هیچ اتفاقی را راهداری و حمل ونقل نمی تواند رقم بزند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که این محور دارد باید شهری شود و در این خصوص توافق شهرداری ها را می طلبد، افزود: چون طبق تقسیمات محدوده تا سدروس در حریم شهر طرقبه قرار دارد توافق بین شهرداری طرقبه و شاندیز ایجاد نمی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.