بازدید سایت : ۱۱۹۲۰۹

وزیر راه: مشهد در اولویت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل است

مشهد در اولویت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی، جاده ای و ناوگان هوایی برای وزارت راه است.

وزیر راه: مشهد در اولویت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل است
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی گفت: مشهد در اولویت رفع مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی، جاده ای و ناوگان هوایی برای وزارت راه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آستان قدس، فرزانه صادق مالواجرد در دیدار با تولیت آستان قدس در مشهد نسبت به لزوم تسهیل شرایط زیارت زائران تأکید و اظهار کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سفر به مشهد را برای مهمانان حضرت رضا(ع) هرچه بیشتر تسهیل کنیم.

تولیت آستان قدس نیز گفت: ورود حجم بالایی از زائران به مشهد در طی سال به صورت مداوم و بروز پیک های سفر و حضور چند میلیونی زائران در بازه های زمانی کوتاه در مناسبت های مذهبی شرایط مشهد را خاص و متفاوت کرده است.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: زیارت، عملی معنوی است که نقشی بسزایی در آرامش روح و روان انسان دارد و موجب استواری فرد در مقابله با بسیاری از مشکلات می شود، همچنین زیارت تأثیرات تربیتی و اجتماعی فراوانی برای زائران داشته و در امنیت ملی تأثیر گذار است، لذا مسئولان باید تلاش کنند تا تسهیلات زیارت را هرچه بیشتر برای مردم فراهم سازند.

وی با اشاره به آمار نهادهای مسئول در خصوص تشرف پنج میلیون زائر به مشهد طی چند روز پایانی ماه صفر، عنوان کرد: زیرساخت ها پاسخگوی نیاز این حجم بالا از زائران نیست؛ در عرصه حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‎ای به مقصد مشهد نیز کمبودهای جدی وجود دارد.

تولیت آستان قدس با تأکید بر اینکه تمهیدات حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی برای تسهیل سفر زائران به مشهد باید ارتقا یابد، تصریح کرد: مسافران مسیرهای منتهی به مشهد زائران و مهمانان امام رضا(ع) هستند، باید همه خود را موظف به حفظ احترام و تکریم این عزیزان بدانیم؛ مسئولان باید تدابیری بیندیشند تا در مناسبت ها که تقاضای سفر به مشهد افزایش می یابد؛ تعداد هواپیما، قطار و اتوبوس نیز افزایش یابد.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه بر اساس آمار ۸۰ درصد سفرهای زائران به مشهد با خودروی شخصی انجام می شود، ابراز کرد: مسیرهای جاده ‎ای موجود پاسخگوی حجم بالای ترددها به سمت مشهد نیست، دولت با تکمیل آزاد راه حرم تا حرم می‎ تواند خدمتی شایسته و ماندگار به مقوله زیارت و زائران داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.