بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

راه اندازی ۲ هزار سامانه هوشمند جاده ای در کشور تا پایان شهریور

تا پایان شهریور دو هزار سامانه هوشمند در کشور به سامانه های قبلی اضافه خواهد شد که از این میزان ۲۰ سامانه سهم خراسان شمالی است.

راه اندازی ۲ هزار سامانه هوشمند جاده ای در کشور تا پایان شهریور
تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه های کشور گفت: تا پایان شهریور دو هزار سامانه هوشمند در کشور به سامانه های قبلی اضافه خواهد شد که از این میزان ۲۰ سامانه سهم خراسان شمالی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، منصور فخاران امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت در جلسه بررسی سامانه های هوشمند جاده ای خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ۱۳۱ سامانه حمل و نقل هوشمند است که با توجه به مجوزهای سال گذشته، ۳۰ سامانه اضافه شد و طبق نیازمندی های استان در حوزه راهداری و حمل و نقل، افزایش میزان این سامانه ها به بالای ۲۰۰ مورد در برنامه کاری قرار دارد.

فخاران با اشاره به قرار گرفتن خراسان شمالی در کریدور شرق به غرب و تردد زائران و مسافران از محورهای این استان، توسعه سامانه هوشمند را امری ضروری دانست و افزود: باید برای سامانه های جدید، مکان یابی و نیازهای استان با دیدگاه ایمنی، راهداری و حمل و نقل، بررسی شود.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت هوشمندسازی سامانه ها تصریح کرد: تا پایان شهریور سال جاری دو هزار سامانه در کشور به سامانه های قبلی اضافه خواهد شد که از این میزان ۲۰ سامانه سهم خراسان شمالی است.

فخاران گفت: مرکز جدید مدیریت راه های خراسان شمالی در ساختمان راهدارخانه مرکزی با اعطای مجوزهای مورد نیاز استان در خصوص تأمین تجهیزات طی ایام نوروز ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد.

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اگر بتوان به نزدیک ترین دوربین های نظارت تصویری استان های همجوار متصل شویم، کنترل وضعیت ترافیک و حمل ونقل در محورها افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات جاده ای استان در راه های فرعی رخ می دهد افزایش دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلف در این محورها ضروری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.