بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

مسافران، فرودگاه بین المللی خراسان شمالی را فراموش کرده اند

این فرودگاه، بین المللی نیز است، اما علاوه بر اینکه تاکنون در آن پرواز بین المللی انجام نشده، برای انجام پروازهای داخلی نیز با مشکلاتی مواجه است.

مسافران، فرودگاه بین المللی خراسان شمالی را فراموش کرده اند
تین نیوز

فرودگاه بجنورد یکی از زیرساخت های خراسان شمالی است که در سال ۱۳۷۵ در این شهر، فعالیت خود را آغاز کرد. با وجود اینکه این فرودگاه، بین المللی نیز است، اما علاوه بر اینکه تاکنون در آن پرواز بین المللی انجام نشده، برای انجام پروازهای داخلی نیز با مشکلاتی مواجه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یکی از مشکلات همیشگی فرودگاه بجنورد لغو پروازهاست؛ اما مدت زیادی است که کمبود پروازها مزید بر علت شده و این امر مسافران این فرودگاه را با چالش جدی مواجه و آن ها را سرگردان در فرودگاه های سایر شهرهای همجوار یا پایانه های مسافربری زمینی کرده است.

لغو و کمبود پروازها در این فرودگاه موجب شده است تا برخی مردم اعتمادی به فرودگاه این شهر نداشته باشند و ترجیح دهند مسیری را که در گذشته با هواپیما از این فرودگاه سفر می کردند یا با اتوبوس سفر کنند یا پرواز خود را از طریق نزدیک ترین فرودگاه انجام دهند.

یکی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خراسان شمالی بیان کرد: فرودگاه، یکی از ارکان توسعه در شهرهاست، وجود این زیرساخت مهم سبب می شود تا سرمایه گذاران زیادتری به آن منطقه برای انجام سرمایه گذاری مراجعه کنند.

پورخیاط ادامه داد: لغو پی در پی پروازها و کمبود پروازها مشکل همیشگی فرودگاه بجنورد بوده است و این امر سبب می شود تا علاوه بر اینکه سرمایه گذاران و تولیدکنندگان رغبتی برای سفر به این استان را نداشته باشند، رفت و آمد و سفر مسئولان کشوری در این استان نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

وی افزود: برای یک سرمایه گذار زمان رفت و آمد و وجود یک سیستم حمل و نقل مطمئن بسیار مهم است که در فرودگاه بجنورد چنین امکانی فراهم نیست، یا پرواز وجود ندارد و ممکن است اگر وجود داشته باشد با ریسک لغو شدن مواجه شود.

یکی از اعضای ستادهای انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان شمالی نیز اظهار کرد: کمبود و نبود پرواز سبب شد تا هیچ یک از کاندیدای ریاست جمهوری یا افراد فعال سیاسی سرشناس در زمان تبلیغات نتوانند در این استان برای معرفی بهتر و بیشتر خود حضور یابند.

تکزاد، یکی از شهروندان بجنوردی نیز بیان کرد: فرودگاه بجنورد فقط یک مسیر پروازی بجنورد به تهران و برعکس را دارد که مدت زیادی است به علت کمبود تعداد پروازها، خرید بلیت به سختی انجام می شود.

وی اظهار کرد: این امر سبب می شود تا مسافران برای انجام پروازهای خود به فرودگاه مشهد یا سبزوار مراجعه کنند یا با اتوبوس رنج سفر را به دوش بکشند.

وی گفت: کمبود پروازها در این فرودگاه سبب شده تا وقت زیادی از مسافران تلف شود، چون اگر بخواهند فرودگاه مشهد را انتخاب کنند باید چهار ساعت زمان طی کنند تا از بجنورد به مشهد برسند و اگر بخواهند با اتوبوس از بجنورد به تهران بروند، باید مسافت حداقل ۱۲ ساعت را جلوی چشم خود ببینند.

وی اضافه کرد: تعداد مسافرانی که قصد سفر با اتوبوس های وی آی پی را دارند، زیاد است که سبب شده است خریدن بلیت آنها، کمی با سختی انجام شود.

انجام فقط ۲ پرواز در فرودگاه بجنورد

ابراهیم قدمگاهی، مدیر فرودگاه بجنورد، در پاسخ به این پرسش که در چند ماه گذشته از سوی این فرودگاه اعلام شد که پیگیری برای افزایش پروازها در حال انجام است و پیگیری ها به چه نتیجه ای رسید؟ اظهار کرد: پیگیری های انجام شده بدون نتیجه رها شد و اگر پیگیری از سوی معاون های استاندار در حال انجام است، بی اطلاعم.

وی بیان کرد: پیگیری ها از مسیر دیگری با همکاری آژانس ها در حال انجام است و امیدواریم مشکل کمبود پروازها در این فرودگاه به زودی حل شود.

قدمگاهی با بیان اینکه اکنون از فرودگاه بجنورد در هفته فقط دو پرواز در روزهای سه شنبه و جمعه انجام می شود، گفت: هواپیمای ATR به دلیل اینکه ملخی است، یکسری اشکال ها دارند و اگر شرایط محیط و رطوبت تغییر کند، کارایی آن کاهش می یابد و توانایی مقدار باری که باید از زمان به بالا جابه جا کند، کمتر می شود.

وی افزود: ایران ایر می تواند بلیت ۶۵ نفر را بفروشد؛ اما برای انجام در نظر گرفتن موارد ایمنی ۱۹ نفر را به فروش می رساند و بقیه را نگه می دارد و سپس با توجه به شرایط محیطی و رطوبت، تعداد مسافران را اضافه یا کم می کند و به اندازه متعادل می رساند. به عنوان مثال، جمعه گذشته، هواپیما با ۳۰ مسافر از زمین بلند شد و دو مسافری که بلیت  خریده بودند، از هواپیما به علت رعایت مسائل ایمنی پیاده شدند.

 

کاهش حدود ۱۹.۵ درصدی تعداد پروازها در فرودگاه بجنورد

محمدجواد لطافتی، مسئول آمار فرودگاه بین المللی بجنورد، بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۵۸ پرواز در این فرودگاه انجام شده که این تعداد در سال گذشته ۷۲ پرواز بوده است. در سه ماه ابتدایی امسال، تعداد مسافران ورودی به این فرودگاه ۱۳۱۹ و تعداد مسافران خروجی ۱۳۲۸ نفر بوده است.

وی ادامه داد: میزان بار ورودی در مدت زمان یادشده به فرودگاه بجنورد ۱۲۹۴۸ کیلوگرم و میزان بار خروجی نیز ۱۱۹۸۹ کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدایی سال گذشته تعداد مسافران ورودی به این فرودگاه ۲۱۸۸ نفر و تعداد مسافران خروجی ۲۰۷۳ نفر بوده است، افزود: در این مدت، ۱۸ هزار و ۸۸ کیلوگرم بار وارد فرودگاه و ۱۷۰۹۹ کیلوگرم بار از فرودگاه خارج شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.