بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

نبود زیرساخت از مهمترین مشکلات صادرکنندگان خراسان شمالی

خراسان شمالی فاقد زیرساخت هایی همچون راه آهن است و از سوی دیگر فرودگاه بجنورد نیز همیشه با کمبود پرواز مواجه بوده و علاوه بر آن از طریق این فرودگاه نمی توان جابجایی بار داشت.

نبود زیرساخت از مهمترین مشکلات صادرکنندگان خراسان شمالی
تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: نبود زیرساخت یکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان در این استان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس کاظمی اظهار کرد: خراسان شمالی فاقد زیرساخت هایی همچون راه آهن است و از سوی دیگر فرودگاه بجنورد نیز همیشه با کمبود پرواز مواجه بوده و علاوه بر آن از طریق این فرودگاه نمی توان جابجایی بار داشت.

کاظمی بیان کرد: اگر زیرساخت های حمل و نقل کالا برای امر صادرات در این استان فراهم شود، صادرات کالا از طریق گمرک همین استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رفع تعهدات ارزی یکی دیگر از مهمترین مشکلات صادرکنندگان است، افزود: با وجود اینکه بارها این موضوع از سوی صادرکنندگان مطرح شده و آن ها اعلام کرده اند که رفع تعهدات ارزی سبب شده تا آن ها تمایلی به کار تجارت و بازرگانی نداشته باشند اما این مشکل هنوز حل نشده است.

وی ادامه داد: تبادل ارز از دیگر مشکلات صادرکنندگان است که ناشی از تحریم ها بوده و بازرگان مجبور است تا مسائل مالی مرتبط با تجارت را از طریق صرافی ها انجام دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین مزیت های اقتصادی خراسان شمالی حوزه کشاورزی است و در این استان انواع محصولات تولید می شود، تاکید کرد: عدم آشنایی کشاورزان با سلائق بازارهای هدف در ارتباط با تولید، بسته بندی محصول و ... چالش هایی است که در این استان برای صادرات محصولات کشاورزی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: از زمان تاسیس این اتاق تاکنون ۱۴۵۰ کارت بازرگانی صادر شده است که در حال حاضر تعداد کارت های بازرگانی فعال در استان ۲۰۰ فقره است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.