بازدید سایت : ۲۸۴۵۳

عزم مسوولان خراسان شمالی برای تکمیل طرح های نیمه تمام

تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی به عنوان یک اقدام تحولی به صورت جدی توسط مسوولان خراسان شمالی در سال های اخیر پیگیری و بخش زیادی از این طرح ها با بودجه ریزی و نظارت مناسب تکمیل شده است.

عزم مسوولان خراسان شمالی برای تکمیل طرح های نیمه تمام
تین نیوز

تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی به عنوان یک اقدام تحولی به صورت جدی توسط مسوولان خراسان شمالی در سال های اخیر پیگیری و بخش زیادی از این طرح ها با بودجه ریزی و نظارت مناسب تکمیل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ۲۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای سال مالی ۱۴۰۲ خراسان شمالی مصوب شد و تاکنون ۱۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی معادل ۶۲ درصد از آن محقق شده است. دولت برای سرعت دادن به اجرای طرح های عمرانی تلاش دارد تا منابع اعتباری آن در زمان مناسب تامین شود و در این باره بخشی از درآمدهای مالیاتی به این طرح ها تزریق می شود تا اهداف زودتر محقق شود.

اختصاص درآمدهای مالیاتی به طرح های عمرانی در قالب طرح نشان دار کردن مالیات ها از سال گذشته در حال پیگیری است و در استان خراسان شمالی نیز ۶۳۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان در قالب طرح نشان دار کردن برای تکمیل طرح های عمرانی اختصاص یافت و در این طرح، اعتبار طرح ناتمام با انتخاب مودیان از طریق پرداخت مالیات اختصاص می یابد که شامل طرح های استانی و ملی است.

سابقه امر نشان می دهد که اولویت دولت، اتمام طرح های ناتمام است و بر این اساس طرح جدید بر زمین نمی خورد و بر این اساس کمر همت بسته شده تا طرح های ناتمام با قوت بیشتر اجرا و تکمیل شود.

سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۹۱ نیز بستر مناسبی برای تخصیص و جذب اعتبار برای طرح های عمرانی خراسان شمالی ایجاد کرد به طوری که برکات این سفر هنوز هم برای این خطه از کشور تداوم دارد.

اختصاص اعتبار برای طرح های عمرانی استان در سفر دولت سیزدهم به استان نیز یکی از ظرفیت ها برای تقویت منابع اعتباری این طرح ها است.

تحقق ۶۲ درصد اعتبارات عمرانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در این باره گفت: سال مالی ۱۴۰۲، ۲۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای استان مصوب شد که تاکنون ۶۲ درصد از آن محقق شده است.

مرتضی بهزادفر اظهار کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان تخصیص یافته است که در مرحله جذب قرار دارد و این میزان اعتبار برای اجرای یکهزار و ۵۰۰ طرح عمرانی استان تخصیص می یابد.

۱۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان تخصیص یافته است که در مرحله جذب قرار دارد.

وی با اشاره به مصوب سفر استانی رییس جمهور گفت: این اعتبارات تا سال ۱۴۰۳ تخصیص پیدا می کند، در این زمینه تعهد سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای مصوبه های سفر دولت، ۶۰ هزار میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع در سفر دولت به استان تامین ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی استان مصوب شد که تاکنون از منابع مختلف، ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی درباره تعهدات سفر مقام معظم رهبری به استان گفت: سال مالی ۴۰۱، ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان تخصیص یافت که این رقم در سال مالی ۴۰۲ به یکهزار و ۷۰ میلیارد ریال افزایش یافت، این منابع به صورت نقد به دست استان رسید و خوشبختانه گام های بزرگی برای اجرای طرح های مختلف براشته شد.

اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال درآمد به طرح های عمرانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی ادامه داد: ۶۳۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان در قالب طرح نشان دار کردن مالیات ها به اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت.

وی درباره اختصاص درآمدهای مالیاتی به طرح های عمرانی اظهار کرد: طرح نشان دار کردن مالیات ها و اختصاص درآمدهای مالیاتی به طرح های ناتمام اولویت دار، از سال ۴۰۲ در دست پیگیری است و در این زمینه قرار است بخشی از درآمدهای مالیاتی برای سرعت دادن به اجرای این طرح ها اختصاص یابد.

۴۳ طرح عمرانی ناتمام اولویت دار با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در خراسان شمالی شناسایی شده است.

بهزادفر افزود: در این استان ۴۳ طرح عمرانی ناتمام اولویت دار با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد شناسایی و در سامانه مربوط قرار گرفت تا با انتخاب مودیان مالیاتی برای آن تامین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه تکمیل این تعداد طرح عمرانی استان ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: ۶۳۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز معادل ۲۶ درصد از آن در قالب طرح نشان دار کردن مالیات با انتخاب مودیان تامین شد.

کنترل کیفیت اجرای ۲۲۸ طرح عمرانی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: کیفیت و نحوه اجرای ۲۲۸ طرح عمرانی استان در سال گذشته بررسی و کنترل و در این باره تذکرات لازم به پیمانکاران داده شد.

بهزادفر اظهار کرد: نظارت بر کیفیت اجرای طرح های عمرانی و بررسی موافقت نامه های طرح های بالای ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها واگذار شده است و در این زمینه سال گذشته ۲۲۸ طرح مورد نظارت و کنترل قرار گرفت.

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای نظارت و کنترل ۲۲۸ طرح عمرانی خراسان شمالی هزینه شد.

وی ارزش ریالی این طرح ها سه هزار و ۵۰۰ میلیارد عنوان کرد و گفت: طرح ها به لحاظ وضعیت پیشرفت فیزیکی و مالی، نحوه اجرا، کیفیت اجر، نوع مصالح به کار گرفته شده و نحوه هزینه کرد مورد نظارت قرار می گیرد.

بهزادفر با تاکید بر اینکه در نظارت ها نظرات کارشناسی و فنی به صورت قاطعانه اعمال می شود افزود: نظارت امری بسیار مهم در پیشبرد اصولی طرح های عمرانی استان است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف شده تا در این باره کنترل ها را انجام دهد.

 

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.