◄ چگونه پراید استاندارد گرفت و هیوندای نگرفت؟
رئیس انجمن تولید کنندگان خودرو در خصوص دلایل مجاز شدن پراید به ادامه شمارهگذاری و عدم پاس کردن استانداردهای احباری تولید خودرو از سوی برخی برندهای خارحی، گفت: یکی از علتها شاید پرطرفدار و پر تیراژ بودن پراید، بوده باشد.
رئیس انجمن تولید کنندگان خودرو در خصوص دلایل مجاز شدن پراید به ادامه شمارهگذاری و عدم پاس کردن استانداردهای اجباری تولید خودرو از سوی برخی برندهای خارجی گفت: یکی از علتها شاید پرطرفدار و پر تیراژ بودن پراید بوده باشد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز احمد نعمتبخش افزود: ادامه تولید پراید قطعا برای تولیدکنندگان آن دارای صرفه اقتصادی است و لذا سرمایهگذاری برای ادامه حیات آن توجیه قابل قبولی داشته است.
وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این پرسش که چرا خودروهائی مانند هیوندائی i10 و جک نتوانستهاند استانداردهای اجباری تولید خودرو در کشور را پاس کنند و آینده خودروسازی ما با تکیه به این قبیل خودروها به کجا خواهد رسید، گفت: سوال خوبی است؛ شاید عدم موفقیت کسب مجوز شمارهگذاری هیوندایی و جک تصمیم به جایگزینی خودرو جدید به جای محصولات فعلی در کرمان موتور بوده باشد.
نعمتبخش با تقدیر از عملکرد خوب سازمان ملی استاندارد و ممانعت از شمارهگذاری محصولات فاقد کیفیت، گفت: اقدام سازمان ملی استاندارد را مبارک دانسته و سختگیری این سازمان را به فال نیک میگیریم زیرا به خوبی و در جهت درست نسبت به متوقف کردن شمارهگذاری برخی برندهای خودرویی گام برمیدارد.
وی با اشاره به تولید 120 مدل خودرو در کشور، تصریح کرد: با متوقف کردن تولید 25 مدل خودرو بدون کیفیت قطعا فضا برای تولید خودروهای کیفیتر بیش از گذشته وجود خواهد داشت.