◄ راهکار فروش بیشتر: اشتراک بهجای خرید خودرو
فروش اشتراکی خودروسازان در شرایطی که تمایل افراد به خرید خودرو شخصی در جهان کاهشیافته، روشی برای جذب مشتریان بیشتر است. در این روش خودروسازان با دریافت مبلغی که شامل بیمه و تعمیرات خودرو هم میشود امکان استفاده از مدلهای مختلف شرکت خود را در اختیار خریدار میگذارند. در این روش خریدار قادر است مدتزمان اشتراک را مشخص کند و لازم نیست حتماً بهصورت بلندمدت مشترک یک شرکت خودروساز باشد.
فروش اشتراکی خودروسازان در شرایطی که تمایل افراد به خرید خودرو شخصی در جهان کاهشیافته، روشی برای جذب مشتریان بیشتر است. در این روش خودروسازان با دریافت مبلغی که شامل بیمه و تعمیرات خودرو هم میشود امکان استفاده از مدلهای مختلف شرکت خود را در اختیار خریدار میگذارند. در این روش خریدار قادر است مدتزمان اشتراک را مشخص کند و لازم نیست حتماً بهصورت بلندمدت مشترک یک شرکت خودروساز باشد.
در گذشته شرکت هوندا در آمریکای شمالی این روش را آزمایش کرده بود و جواب خوبی از بازار دریافت کرده بود. در حال حاضر شرکتهای ولوو، پورشه، کادیلاک و لینکلن این نوع فروش و اشتراکگذاری را آغاز کردهاند.
این خودروسازان میگویند نگاه خریداران به ماشین تغییر کرده و نسل جوانتر انگیزه کمتری برای خرید ماشین دارد. به همین دلیل خودروسازان باید خود را با این نگاه جدید تطبیق دهند و بهجای فروختن ماشین، این خدمات را هر زمان که خریدار به آن نیاز داشت در اختیارش بگذارند یا در مورد خودروسازان لوکس، بهجای یک ماشین، طیف گستردهای از محصولات کارخانه را در اختیار مشتریانشان قرار دهند.
هزینه اشتراک کم نیست. مشترکان پورشه در آمریکا برای راندن تا ۲۲ مدل مختلف در یک سال، باید ماهانه سه هزار دلار پرداخت کنند و حق اشتراک کادیلاک ۱۸۰۰ دلار است. این رقم گرانتر از روشهای دیگر خرید ماشین است.
ولوو پیشبینی کرده که تا پنج سال آینده، بیست درصد ماشینهایش را با این روش بفروشد. سال ۲۰۱۸ مشخص خواهد کرد که این پیشبینی تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهد شد.